شناسهٔ خبر: 66700026 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج بازنگری شود

ابراهیم رئیسی با اشاره به مسئله‌عدم توازن در توزیع سود ناشی از تولید و فروش برنج برای تولیدکنندگان و دلالان تاکید کرد که زنجیره تولید تا توزیع برنج باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا جلوی اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، با حضور در نشستی با فعالان اقتصاد مردمی در روستای خرماکلای این استان، ضمن تشکر از همه کسانی که با خلاقیت برای احداث بزرگترین و مجهزترین مجمتع آموزشی روستایی کشور در این روستا تلاش کردند، تصریح کرد: این مدرسه در کنار آموزش، به ایجاد اشتغال، تولید و خلق ثروت و ارزش افزوده و نیز کار دانش‌بنیان نیز توجه دارد که بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست از سوی فعالان اقتصاد مردمی از جمله مشکلات ناشی از نظام اداری پیچیده و خسته‌کننده برای تولیدکنندگان اظهار داشت: دستیار مردمی‌سازی رئیس جمهور به اتفاق استاندار و دیگر مسئولان مربوطه باید در نشست‌هایی با فعالان اقتصاد مردمی که این مشکلات را در میدان تجربه و لمس کرده‌اند به طور دقیق این مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را احصا و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به اظهارات یکی از دیگر از فعالان اقتصاد مردمی درباره تفاوت ۷ برابری سود تولید و توزیع برنج میان تولیدکننده و واسطه‌ها و دلالان افزود: این مسئله از یک سو اجحافی بزرگ به تولیدکنندگان و از سوی دیگر اجحافی بزرگ به مصرف کنندگان است و باید هر چه سریع‌تر با بررسی دقیق زنجیره تولید تا توزیع و مصرف برنج، ساز و کاری برای قطع دست دلالان به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد شود.

رئیس جمهور از وزیر جهادکشاورزی، استاندار و دیگر مسئولان مربوطه خواست در زمانی کوتاه با افراد صاحب تجربه و نظر که در این عرصه فعالیت می‌کنند جلساتی را برگزار کرده و با تکیه بر نظر فعالان میدانی به شکل دقیق میزان نیاز و تولید برنج در کشور را احصا و ساز و کاری برای جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده طراحی و ارائه کنند که در آن مشخص شود اگر به واردات برنج نیاز هست هم چه میزان و به چه شکل باید انجام شود تا صادرات بی‌حساب به تولید داخلی ضربه نزند.

رئیسی با اشاره به شعار سال و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را مکلف کرده‌اند که ساز و کارهای مناسب جذب مشارکت مردم در جهش تولید را مشخص کند، گفت: باید از تجربیات کسانی که در میدان کار و فعالیت صاحب تجربه و تخصص شده‌اند برای رفع مشکلات و ایجاد رونق در عرصه تولید استفاده کنیم. خیلی از اوقات تولیدکنندگان نیازی به حمایت یا تسهیلات ندارند و از دولت فقط توقع دارند که موانع مسیر تولید را برطرف کند، لذا باید از تجربیات خود آنان در این زمینه بهره بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور امروز بنده در این نشست برای بهره‌مندی از نظرات و تجربیات اهالی یک روستای موفق در تولید بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز همه شما مردم و ما در دولت در زمینه ضرورت تلاش برای استقلال اقتصادی، آبادانی، رفاه اجتماعی و رونق تولید ادبیات مشترک داریم، لذا باید با هم‌اندیشی در جهت رفع موانع و پیشبرد امور هم‌افزایی کنیم.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان‌های شمالی در زمینه صنایع دستی و محوریت بانوان در این عرصه گفت: باید ساز و کارهایی فراهم کنیم تا این بانوان بتوانند بدون واسطه و به شکل مستقیم محصولات تولیدی خود را به مشتریان عرضه کنند. همچنین رونق بخشیدن به پارک‌های علم و فناوری در این استان‌ها و ایجاد امکان بازدید مردم از این مراکز می‌تواند یکی از جذابیت‌های گردشگری جدید و پرجاذبه برای استان‌های شمالی در کنار طبیعت زیبایشان باشد.

رئیس جمهور در پایان از معاون اجرایی و دستیار مردمی‌سازی خواست هر چه سریع‌تر مجموع مسائل و نظرات مطرح شده در این جلسه را به اضافه راهکارهای ارائه شده جمع‌بندی و به وی ارائه کنند تا شخصا پیگیری و رفع آن‌ها را دنبال کند.

نظر شما