شناسهٔ خبر: 66699343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت اعلام کرد

هوشمندسازی میدان‌های نفت و گاز به‌همت بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: رویداد دیجیتال‌ساز میدان‌های نفتی و گازی با هدف شناسایی بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همسو با دیجیتال سازی ١۵ میدان نفت و گاز کشور طراحی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سیدمهدیا مطهری در دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان که با همکاری دانشگاه صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، بیان کرد: رویداد دیجیتال‌سازی میدان‌های نفتی و گازی با هدف شناسایی بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همسو با دیجیتال‌سازی ١۵ میدان نفت و گاز کشور طراحی شد.

وی افزود: انتظار می‌رود که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، اعضای هیئت علمی و گروه‌های دانشجویی که علاقه، انگیزه و توانایی لازم را برای ایفای نقش فعال در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز دارند، شناسایی شوند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: پس از شناسایی برگزیدگان، انتظار داریم که گروه‌های برتر با همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وارد گفت‌وگو شده و میدان‌های مشخصی را مورد مباحثه قرار دهند. ایجاد زمینه گفت‌وگو سبب شکل‌گیری پروپوزال‌های پژوهشی و فناورانه شود و با امضای قرارداد در این حوزه شاهد حرکتی منسجم برای دیجیتال‌سازی میدان‌های کشور خواهیم بود.

مطهری یادآور شد: شرکت ملی نفت ایران و زیست‌بوم فناوری باید از توان، امید، دانش و انرژی دانشجویان حداکثر استفاده را ببرد. این شرکت با مشارکت در این رویداد، فضای لازم را به‌منظور رشد خلاقیت و توانمندی جوانان نخبه کشور  فراهم خواهد کرد.

براساس تجربیات موفق بین المللی، دیجیتال‌سازی میادین نفت و گاز می‌تواند منجر به افزایش تولید نفت و گاز شود، همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی را به واسطه توانمندی‌هایی که در این فناوری های وجود دارد به شکل ملموسی کاهش می‌دهد.

نظر شما