شناسهٔ خبر: 66698928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق و حمله ایران به قلب سیاسی استکبار، تحسین جهانیان را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: ایران هر بار با شهادت سرداران قهرمان خود در جهان منزلت و عظمت پیدا کرد و این در حالی است که دشمنان این ملت چهره ای در هم شکسته و سقوط کرده دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مرور رخدادهای پس از شهادت سردار زاهدی و همرزمانش بار دیگر نشان داد شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند تا کمتر از ۱۲ روز، وعده صادق تحقق پیدا کند و زمین شاهد یک هنرنمایی اعجازانگیز باشد تا بار دیگر افتخار جاودانه نصیب ملت ایران و امت اسلام شود.

وی به مراسم باشکوه تشییع شهید زاهدی در اصفهان اشاره و بیان کرد: مردم شهیدپرور دیار اصفهان شهر را تعطیل کردند تا مردی آسمانی را تجلیل و بدرقه کنند؛ تا زمانی که پیکر شهدا بر دوش ماست کسی نمی‌تواند به عزت ایران خدشه‌ای وارد کند.

سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار زاهدی که همه او را با عنوان حاج علی جبهه‌ها می شناسند تجسم همه فضیلت‌ها و پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) بود.

وی افزود: شهید زاهدی ۴۵ سال جامه رزم و جهاد بر تن داشت و در میان سخت ترین بزنگاه ها همواره آرام و بااقتدار بود، او از ۲۰ تا ۶۳ سالگی در همه علمیات از دارخوین تا شکست حصر آبادان گرفته تا طریق‌القدس، فتح‌المبین، آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر، رمضان و کربلای سه حضور داشت و در این نبردها در کنار دیگر همرزمانش همواره غیرت، صداقت و شجاعت به نمایش گذاشتند.

اصفهان شهر شهیدان خدایی است

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود، اصفهان را شهر شهیدان خدا توصیف کرد و افزود: مایه افتخار است که هرگاه مردم این استان را ملاقات می‌کنم، به دنبال پیدایش یک شکوه، عظمت و رویداد بزرگ است که پهنای معنوی مردم این دیار را منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی اصفهان در شکل‌دهی به تمدن نوین اسلام، پرورش علما و دانشمندان و جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص داده اند.

سردار سلامی با بیان تعبیر زیبایی درباره شاخصه شهیدپروری اصفهان گفت: نصف جهان را اهل آسمان بهتر از اهل زمین می‌شناسند؛ شهری همانند کهکشان پرستاره که ۲۴ هزار شهید سرافراز در آن آرمیده‌اند.

سردار زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیماهای جنگنده‌ خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

به فاصله کمی پس از شهادت سردار زاهدی، ایران با عملیات موسوم به وعده صادق اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این عملیات‌ در صدر اخبار جهان قرار گرفت و واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشت.

به اذعان کارشناسان سیاسی، پیش از این، بسیاری از کشورهای جهان اسلام و عربی بدلیل وابستگی به قدرت‌های غربی نمی‌توانستند اقدام خاصی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی انجام دهند و اقدام ایران اکنون جایگاه متفاوتی به کشورمان داده است.

نظر شما