شناسهٔ خبر: 66698678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت فیلم و سریال درباره حماسه ناوگروه ۸۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام صداوسیما در سالگرد اقتدار ناوگروه ۸۶ در نمایشگاه کتاب از ساخت فیلم و سریال درباره این حماسه تاریخی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه گرامیداشت سالگرد اقتدار ناوگروه 86 از ساخت فیلم سینمایی درباره این حماسه  تاریخی خبر دادند.

او تأکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی این روزها در حال نگارش فیلمنامه‌ای هستند تا فیلم سینمایی در خصوص این ماجرا و تاریخ‌سازی بزرگ ساخته شود.

اسماعیلی به ثبت روز 27 اردیبهشت به نام روز اقتدار نیروی دریایی ارتش، افزود: شاید در کنار کارها و فعالیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری، ثبت 27 اردیبهشت در شورای فرهنگ عمومی کشور اتفاق بزرگی باشد.

وی از همه بخش‌های فرهنگی و هنری خواست برای ثبت و نشر بهتر اتفاقات حرکت غرورآفرین ناوگان 86 نیروی دریایی ارتش به میدان بیایند و این قله بزرگ موفقیت را روایت کنند.

وحید جلیلی قائم‌مقام صداوسیما نیز در این مراسم خبرداد که فیلمنامه سریال ناوگروه 86 ارتش در مراحل پایانی است.

وی افزود: مهمتر از پوشش خبری کار هنری است که در فرمایشات رهبری مورد تاکید قرار گرفت. از همان روزی که ناوها پهلو گرفت کار پیوست هنری شد با ده‌ها نفر از افسران و خانواده‌هایشان گفت‌وگو شد. از چند ماه قبل فیلمنامه‌نویسان در حال بررسی‌اند تا خط داستانی این اتفاق را بگیرند که سیناپس و طرح اولیه سریال نیروی دریایی ارتش و این حرکت بزرگ تابستان امسال آماده خواهد شد.

جلیلی با اشاره به دراماتیزه بودن فیلمنامه سریال ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: با دوستان‌مان در این مسیر به دراماتیزه بودن این حرکت رسیدیم که چقدر مانع بر سر راه این دوستان بوده؛ از پیچیدگی‌های مسیر تا توطئه‌های دشمنان و گرفتاری‌های خانوادگی و فتنه‌ای که در کشور اتفاق افتاده برای فیلمنامه‌نویسان جذاب بود که چقدر درام جذابی این حرکت دارد و چه ابعاد باشکوهی دارد. فیلمنامه سریال نیروی دریایی ارتش در مسیر پایانی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما