شناسهٔ خبر: 66697617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ؛

مراسم تجلیل از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی ناوگروه 86 در مأموریت دریانوردی در دنیا؛ روز اقتدار دریایی ارتش در صحن اصلی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالروز ناوگروه 86نیروی دریایی ارتش که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت به نام روز اقتدار دریایی ارتش نامگذاری شده در صحن اصلی نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سفیدپوشان نیروی دریایی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفت: با همرزمان‌مان ۹ ماه در اقیانوس‌ها بدون هیچ وابستگی دریانوردی کردیم و در جمع شما مردم حاضر شدیم تا از شما تشکر کنیم.


وی افزود: ان‌شاالله این افتخارآفرینی‌ها و تاریخ‌سازی‌ها همین‌طور ادامه داشته باشد و همواره با اقتدار پرچم و نشان مقدس ایران در بالاترین قله‌ها برافراشته باشد تا نشان دهیم چه شیرانی پرورش یافته و چگونه مقتدرانه تاریخ‌آفرین می‌شوند.

ایرانی ادامه داد: به مردم عزیز قول می‌دهم این شیرانی که دریانوردی می‌کنند حافظ منافع و منابع جمهوری اسلامی خواهند بود. حتما اقتصاد را در عمق دریا پایدار و قدرتمند نگه می‌دارند تا در آینده شاهد روزهای خوب باشیم.

وی گفت: دعا کنیم رفتارمان طوری باشد شرمنده شهدا و خانواده‌های معظم شهدا باشیم و درست در مسیر اقتدار ایران اسلامی قدم برداریم و همین طور که مظلومان نقشه را تغییر می‌دهند شاهد پیروزی نهایی باشیم و چشمان منتظر شما شاهد حضور امام زمان(عج) باشد.

توصیه حدادعادل در بزرگداشت روز تاریخی اقتدار نیروی دریایی ارتش:


کتاب می‌تواند رنج سفر افسران نیروی دریایی ما را کم کند

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز تاکید کرد: در کنار تبریک و تقدیر از فرماندهان سفیدپوش نیروی دریایی ارتش به مردم قهرمان فلسطین و غزه که بیش از ۷ ماه است برای استقلال و اقتدارشان در برابر جنایات اسرائیل تلاش می‌کنند نیز درود می‌فرستم.

وی افزود:  کشوری که در دریا مقتدر است این اقتدار به بخش‌های دیگر هم منتقل می‌شود و تاثیرگذار است.

حدادعادل تاکید کرد: کشوری که در دریا حضور داشته باشد نه تنها اقتدار دارد بلکه اهمیت فرازمینی دارد. قطعا با اجرای سیاست‌های اقتدار دریایی چهره جنوب کشور تغییر می‌کند و آباد خواهد شد و منشأ ثروت در کشور و جنوب کشور می‌شود. توسعه نیروی دریایی یک رکن است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: چطور تصور کنم ۳۵۰ نفر بیش از ۸ ماه روی دریاهای متلاطم باشند و درجه تلاطم گاهی به بیش از ۴۵ درجه هم می‌رسد. خانواده‌هایشان می‌دانند یک مأموریت است اما این یک مأموریتی است که مشخص نمی‌کند برگشتی وجود دارد یا خیر. آن‌قدر این مأموریت پیچیده است. افتخار می‌کنیم این سفیدپوشان به همه دنیا نشان دادند که ما امروز چقدر پیشرفت کردیم که ناوگان داریم و چنین اقتداری در دریا؛ همان کشوری که روزگاری می‌گفتند سیم خاردار هم نمی‌توانند خودشان درست کنند.

وی گفت: امروز عقب‌ماندگی‌های تمدنی جبران شده و همه مرهون ۴۵ سال تلاش انقلاب اسلامی بوده است. همه این موفقیت‌ها به رغم توطئه‌های دشمنان اتفاق افتاده و امروز به برکت اراده و اعتماد به نفس و خودباوری مردم به جایی رسیده نیروی دریایی ارتش با ناوگانش ۹ ماه در دریاهای دنیا می‌گردد و با اقتدار برمی‌گردد و ما را به آینده امیدوار می‌کند. من می‌خواهم بگویم همه شما رزمندگان سفیدپوش ما مورد احترام ملت ایران هستید.

حدادعادل با توصیه به افسران نیروی دریایی ارتش به کتابخوانی که هم برایشان آموزش‌دهنده خواهد بود و هم رنج سفرشان را کم می‌کند، افزود: امروز در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب یک روز بزرگ را گرامی می‌داریم که افسران والامقام نیروی دریایی حرکت می‌کنند چقدر کتاب می‌تواند رنج سفر این‌ها را کم می‌کند. ما در تنهایی‌هایمان به کتاب پناه می‌بریم چقدر کتاب می‌تواند به افسر نیروی دریایی ما آموزش بدهد و آنها را از تنهایی درآورد. امیدواریم فرماندهان شما با تهیه کتاب هم برای شما آموزش‌دهنده باشد و هم غذای روح شما را تأمین کند.

وحید جلیلی قائم‌مقام صداوسیما:


فیلمنامه سریال ناوگروه ۸۶ ارتش در مراحل پایاني است

وحید جلیلی قائم‌مقام صداوسیما نیز در این مراسم تصریح کرد: خوشحالم افتخار پیدا کردم در جمع شما قهرمانان نیروی راهبردی دریایی ارتش باشم و سوگمندانه باید گفت بسیاری از حرکت‌های عظیم جمهوری اسلامی پیوست خوب رسانه‌ای ندارد زیرا مردم به آنچه باید نسبت به آن سربلند باشند  باید آگاهی داشته باشند.

وی افزود: پوشش خبری تا حدی انجام نشد اگرچه شرمسار دوستان هستیم چراکه باید گسترده‌تر این حرکت رسانه‌ای می‌شد. اما مهمتر از پوشش خبری کار هنری است که در فرمایشات رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

جلیلی ادامه داد: از همان روزی که ناوها پهلو گرفت کار پیوست هنری شد با ده‌ها نفر از این حماسه آفرینان و خانواده هایشان تاریخ شفاهی گرفته شد و از چند ماه قبل فیلمنامه‌نویسان در حال بررسی‌اند تا خط داستانی این اتفاق را بگیرند که سیناپس و طرح اولیه سریال نیروی دریایی ارتش و این حرکت بزرگ تابستان امسال آماده خواهد شد.

وی با اشاره به دراماتیزه بودن فیلمنامه سریال ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، تاکید کرد: با دوستان‌مان در این مسیر به دراماتیزه بودن این حرکت رسیدیم که چقدر مانع بر سر راه این دوستان بوده؛ از پیچیدگی‌های مسیر تا توطئه‌های دشمنان و گرفتاری‌های خانوادگی و فتنه‌ای که در کشور اتفاق افتاده برای فیلمنامه‌نویسان جذاب بود که چقدر درام جذابی این حرکت دارد و چه ابعاد باشکوهی دارد. فیلمنامه سریال نیروی دریایی ارتش در مسیر پایانی قرار دارد.

قائم‌مقام صداوسیما ضمن توصیه به مسئولان که به پیوست رسانه‌ای توجه داشته باشند تاکید کرد: این حرکت‌های استراتژیک و راهبردی دفاعی و امنیتی نیازمند تولید فیلم و سریال است. یکسری ملاحظات امنیتی در این راستا وجود دارد که این خواهش دارم حرکت نیروی دریایی را الگو قرار دهند و از همان ابتدا پیوست رسانه‌ای داشته باشد که همه کارهای دفاعی و امنیتی ما حرکت جهانی است و یکی از این اتفاقات عملیات وعده صادق بود که باید به کتاب، فیلم و سریال تبدیل شود‌.

نظر شما