شناسهٔ خبر: 66697724 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مجوز ساخت 7 شهرک صنعتی جدید یکی دیگر از وعده های صادق دولت سیزدهم در خوزستان است

مجوز ساخت هفت شهرک صنعتی جدید در استان از سوی هیات دولت مصوب شد. مجوز ساخت هفت شهرک صنعتی جدید در استان از سوی هیات دولت مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد راضی جلالی در نشست شهرک‌های صنعتی خوزستان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان که در محل سالن جلسه های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: تامین فضا برای واحدهای صنعتی یکی از دغدغه‌های حوزه تولید و شهرک‌های صنعتی است.

او گفت: کاهش فرآیند یکساله صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران به یک‌ماه به طور جدی در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: محدودیت فضای فیزیکی در شهرک‌های صنعتی استان مشهود است و در مصوبه های سفر دوم رییس جمهور به استان توسعه شهرک‌های صنعتی تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: مجوز ساخت هفت شهرک صنعتی جدید در استان از سوی هیات دولت مصوب شد.

علی مهدی‌پور افزود: این‌ مصوبه در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان مطالبه شد که مورد تایید دولت قرار گرفت.

او با بیان اینکه ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد، گفت: اراضی مورد نظر برای ساخت هفت شهرک جدید مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان جزو ۶ استان کشور از نظر وسعت اراضی صنعتی در کشور است، ادامه داد: اغلب صنایع خرد استان وابسته به صنایع بزرگ هستند؛ دو هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در استان در دست ساخت است.

مهدی پور با بیان اینکه سال گذشته ۸۷ هکتار زمین صنعتی در استان واگذار شد، ادامه داد: روند اعطای زمین صنعتی به دلیل کمبود زمین در مناطق تقاضا محور کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۶۰۰ پرونده اراضی صنعتی از متقاضیان بدون عملکرد خلع ید شد، اضافه کرد: طی سال گذشته ۵۲ قطعه زمین صنعتی آزادسازی شده است.

لازم به ذکر است که خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران یکی از مهمترین دغدغه‌های این بخش است.

انتهای پیام/

 

نظر شما