شناسهٔ خبر: 66697175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه کتاب

عرضه ۲۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب گفت: ناشران و کتابفروشان بیش از ۲۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه امسال عرضه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عرضه ۲۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما خانم آزاده نظر بلند با حضور در برنامه " بهار کتاب " شبکه خبر گفت: این کتاب‌ها شامل ۲۵۰ میلیون است که با مشارکت ۳۵۰ کتابفروش در نمایشگاه عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه فروشگاه مجازی یک فرصت حمایتی برای فروشندگان و خریداران است، افزود: کتابفروشی‌های بخش مجازی با تخفیف‌هایی که برای محصولات خود در نظر گرفته اند، کتاب‌هایی را که نوبت چاپ آنها قدیمی‌تر است با قیمت پایین تری در اختیار خریداران قرار می‌دهند تا خریداران، هزینه کمتری را بپردازند.
آزاده نظربلند در خصوص پشتیبانی از بخش مجازی گفت: مرکز پشتیبانی بخش مجازی با بیش از یکصد کارشناس آماده پاسخگویی به مخاطبان نمایشگاه مجازی است که در روز‌های ابتدایی بیش از ۱۰ هزار تماس داشته است.
مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه گفت: تا کنون ۷۵۰۰ تماس با بخش پشتیبانی نمایشگاه صورت گرفته این تماس‌ها که در خصوص نحوه خرید، ثبت نام، زمان تحویل کتاب و چگونگی دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب و سوالات مختلف دیگری در خصوص کتاب‌ها و ناشران بوده است و چندین مورد شکایت از کتابفروشی‌ها و ناشران بوده که پس از پیگیری و صحت سنجی با تخلف صورت گرفته برخورد شده است.
وی در ادامه افزود: مراجعان حضوری و مجازی تا پایان نمایشگاه می‌توانند برای دریافت پاسخ و راهنمایی به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ از ساعت ۸ تا ۲۰ تماس بگیرند و این تدبیر اتخاذ شده تا بخش پشتیبانی در ساعات اوج شلوغی تا ساعت ۲۳ پاسخگوی مردم باشد.
نظربلند ضمن اشاره به استقرار پشتبان در سالن‌های مختلف نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۱۰۰ نیروی آموزش دیده اطلاع رسان در باجه‌های اطلاعات برای پاسخگویی به مراجعان حضوری هم‌وطنان به نمایشگاه مستقر هستند و در کنار آن نیز ۱۰۰ دستگاه‌هایی لمسی اطلاع رسانی در تمام نقاط نمایشگاه نصب و راه اندازی شده است.
مدیر کمیته اطلاع رسانی و پاسخگویی نمایشگاه کتاب با اشاره کارافزار «اطلاع رسانی ناشران و کتاب‌های نمایشگاه کتاب» افزود: هم وطنان قبل از مراجعه به نمایشگاه می‌توانند این برنامه الکترونیکی را از "کافه بازار"، "اناردونی" و "آی اپس" بارگیری کنند و هنگام ورود به نمایشگاه اطلاعات مورد نظر خود را از جمله اطلاعات ناشران و کتاب‌های حاضر در نمایشگاه را در اختیار داشته باشند.
وی گفت: این کارافزار علاوه بر اطلاعات کتاب‌ها و ناشران یک نقشه‌ای از مکان‌های رفاهی، نقاط مختلف دسترسی به نمایشگاه، ایستگاه‌های مترو و سایر اطلاعات عمومی برای مراجعه کنندگان به نمایشگاه قرار گرفته است و مردم می‌توانند مسیریابی از طریق نقشه را در این بخش داشته باشند و به نزدیک‌ترین مرکز رفاهی یا سایر مکان‌های مد نظر خود راهنمایی بشوند.
بنا به آمار کمیته اطلاع رسانی و پاسخگویی نمایشگاه بین المللی کتاب بیشترین خریداران مجازی مربوط به تهران، قم، اصفهان و مشهد است که در سامانه مجازی کتاب، سفارش‌های خود را ثبت کرده اند.

نظر شما