شناسهٔ خبر: 66696892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

حوزه علمیه امروز نیازمند عالم و محقق است

قم- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه نیازمند عالم و محقق است، گفت: وجود سیاه لشکر خوب است ولی استوار بودن موجب می‌شود که مذهب حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رضا استادی در آئین معرفی موسوعه معارف اهل البیت فی الکتب الاربعه که در سالن همایش‌های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به حدیث و ائمه یک اقدام ارزشمند است که همه باید از این اقدام حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر مسلمانان پس از رحلت رسول خدا (ص)، امام خود را به درستی انتخاب می‌کردند، مشکلات به وجود نمی‌آمد، مطرح کرد: در آیات قرآن کریم و احادیث و روایات رسول خدا (ص) امام و ولی مومنین معرفی شده بود ولی کیس به این آیات و روایات استناد نکرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیعیان اهل بیت (ع) تا زمان امام باقر (ع) بسیاری از احکام را نمی‌دانستند، عنوان کرد: علت این اتفاق نیز این بوده است که در ابتدای مسیر، امام خود را به درستی انتخاب نکردند.

وی با اشاره به اینکه مردم در آن زمان از ظرفیت اهل بیت (ع) استفاده نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: اگرچه اهل بیت (ع) در آن زمان حضور داشتند ولی مردم مسائل و مشکلات خود را از اهل بیت (ع) نمی‌پرسیدند.

استادی با بیان اینکه امام صادق (ع) احیای امر اهل بیت (ع) را انجام دادند، تصریح کرد: ما نیز وظیفه داریم با بیان احادیث و روایات این مسیر احیای امر اهل بیت (ع) را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه انسان جایز الخطا است، یادآور شد: اساتید، فضلا و بزرگان حوزه در زمان خود با تمام محدودیت‌ها برای جمع آوری احادیث تلاش کردند و ممکن است اشتباهاتی نیز در این مسیر مرتکب شده باشند ولی نباید این اشتباهات را به رخ بکشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر تلاش این بزرگان حوزه نبود، تمام معارف اهل بیت (ع) امروز از بین می‌رفت، گفت: ما طلاب و حوزویان وظیفه داریم همواره از افرادی که در طول تاریخ به احادیث و روایات خدمت کردند، تقدیر و تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه نیازمند عالم و محقق است، بیان کرد: وجود سیاه لشکر خوب است ولی استوار بودن موجب می‌شود که مذهب حفظ شود.

نظر شما