شناسهٔ خبر: 66695574 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه کتاب

چاپ عنوان‌های جدید با موضوع فلسطین در انتشارات صدرا

مدیرعامل انتشارات صدرا از چاپ عناوین جدید با موضوع فلسطین در انتشارات صدرا خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

چاپ عنوان‌های جدید با موضوع فلسطین در انتشارات صدرا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرعامل انتشارات صدرا با حضور در برنامه بهار کتاب شبکه خبر گفت:این کتاب‌ها در مجموعه‌ای با عنوان «آیت الله مطهری و موضوع فلسطین» منتشر شده که به سخنرانی‌های مشهور شهید مطهری در باره فلسطین و غزه در مکان‌های مختلف از جمله حسینیه ارشاد می‌پردازد.

شهید مطهری ۵۰ سال پیش در سخنرانی‌های خود به دو نکته در مورد فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کرده بودند و تاکید داشتند که ما نباید خیلی خوش بین باشیم و فکر کنیم که اسرائیل به همین مقداری که اشغال کرده است اکتفا می‌کند و چشمی به سرزمین‌های اسلامی ندارد بلکه این رژیم رویای از نیل تا فرات را دارد و به سرزمین‌های ما چشم دارد او به خیبر در عربستان چشم دارد به مناقطی در عراق چشم دارد و این طور نیست که به همین مقدار راضی باشند و این ۵۰ سال اخیر نشان داده است که صحبت‌های ایشان درست بود و نکته دیگر که دائم تاکید می‌کردند این بود که موضوع فلسطین موضوع عرب و اسرائیل نیست بلکه موضوع دنیای اسلام و همه‌ی انسان‌هایی است که وجدان دارند. در حالی که سیاست رژیم پهلوی این بود که موضوع فلسطین مناقشه میان اعراب و اسرائیل است و ربطی به ما ایرانی‌ها ندارد. در پایان آقای مطهری توصیه کردند که این کتاب خوبی است و همه این کتاب را بخوانند.

آقای مطهری با اشاره به محوریت موضوع غزه و فلسطین در نمایشگاه امسال از مواضع قاطع شیهد مطهری درباره موضوع فلسطین و تاثیر آن بر بیداری مردم گفت: صحبت‌های شهید مطهری از همان ۵۰ سال پیش موثر بوده است قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از مردم ما و بازاری‌ها پول جمع می‌کردند و برای فلسطین ارسال می‌کردند و منطق شهید مطهری این بود که چرا یهودی‌های دنیا پول‌های کلانی برای اسرائیل ارسال می‌کنند و ما مسلمانان هیچ کمکی نکنیم اگرچه رژیم شاه دوست صمیمی اسرائیل بود و طرفدار اسرائیل بود ولی شهید مطهری و برخی دیگر از علما این مسئله را در ایران زنده نگه داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به عنوان موضوع بزرگ اسلامی معرفی کردند و روز قدس را اعلام کردند و تا به امروز می‌بینیم که واقعا یک تحولی بر موضوع فلسطین ایجاد شده و افکار عمومی دنیا الان طرفدار فلسطین است و اکنون اسرائیل دریک موضع بسیار ضعیفی قرار گرفته و در بن بست واقع شده است و امیدواریم که انشاءالله به زودی این سرزمین اشغالی آزاد شود.

مدیرعامل انتشارات صدرا درباره سابقه این نشرصدرا گفت: انشارات صدرا در سال ۱۳۵۷ قبل از پیروزی انقلاب توسط خود شهید مطهری تاسیس شده است به دلیل که شهید مطهری احساس کردند که آثار ایشان متمرکز نیست و برخی ناشران بدون اجازه سخنرانی‌ها را بطور نامناسب چاپ می‌کنند که باعث مشکلاتی برای آثار ایشان ایجاد شده است لذا تصمیم گرفتند که یک تمرکزی در نشر آثار خودشان ایجاد کنند. این انتشارات، اولین مرکز هم در قم بود و بعد از شهادت استاد مطهری ما این راه را ادامه دادیم.

به گفته آقای علی مطهری انت شارات صدرا تا زمان شهادت شهید مطهری ۲۹ جلد کتاب به چاپ رسانده بود و اکنون تعداد عناوین این انتشارات به ۱۵۰ عنوان رسیده است.

نظر شما