شناسهٔ خبر: 66694324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حمایت مالی آلمان از بازگشت اوکراینی‌ها

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: بیش از یک میلیون اوکراینی بعد از حمله روسیه به کشورشان به آلمان گریخته‌اند. اوکراین اکنون نیاز شدیدی به کارگر و سرباز دارد. آلمان در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از بازگشت داوطلبانه اوکراینی‌هاست.
سونیا شولتسه، وزیر توسعه آلمان می‌گوید با توجه به کمبود نیروی کار در اوکراین در حال بررسی "مشوق‌های حمایتی" و کمک‌های مالی برای اوکراینی‌هایی است که قصد دارند به کشور خود برگردند. 
شولتسه  گفت هدف دولت آلمان حمایت از افرادی است که بتوانند در آغاز بازگشت روی پای خود بایستند. شولتسه افزود که در این راستا مدل مهاجرت به اصطلاح "چرخشی" نیز قابل تامل است بدین معنی که مهاجران برای مدتی به کشور خود بازگردند و دوباره اجازه اقامت در آلمان را داشته باشند.  
وزیر توسعه آلمان همچنین گفت گروهی بنام "ائتلاف کارگران ماهر" تاسیس خواهد شد و در کنفرانس بازسازی اوکراین در ژوئن ۲۰۲۴ در برلین با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهد پرداخت.شولتسه در عین حال تاکید کرد بازگشت اوکراینی‌ها داوطلبانه خواهد بود و آلمان کسی را مجبور به بازگشت به اوکراین نخواهد کرد.وزیر توسعه آلمان در اوخر ماه آوریل سال جاری نیز اعلام کرده بود که می‌خواهد از ابتکار بازسازی اوکراین به کمک کارگران ماهر بین‌المللی حمایت کند.
به گفته این مقام آلمانی، اوکراین به ویژه در حوزه بهداشت و درمان به پزشکان، روانشناسان و همچنین در بازسازی ویرانی‌های جنگ به افراد متخصص و ماهر از جمله معماران و سقف‌سازان نیاز دارد.از زمان شروع جنگ تا کنون میلیون‌ها اوکراینی به خارج از کشور گریخته‌اند و ده‌ها هزار کارگر ماهر در ارتش خدمت می‌کنند.وزیر توسعه آلمان تاکید کرده است که در تاسیس "ائتلاف کارگران ماهر" بویژه برای آموزش زنان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، "زیرا زنان اوکراینی کار مردانی را برعهده گرفته‌اند که در واحدهای رزمی علیه متجاوزگران روس می‌جنگند.
سونیا شولتسه خاطرنشان کرد که آلمان، زنان اوکراینی را کوتاه‌مدت در فوریت‌های پزشکی و در طولانی‌مدت به عنوان برق‌کار و مهندس آموزش خواهد داد.
بر اساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در اواسط فوریه ۲۰۲۴ شش میلیون پناهجوی جنگی از اوکراین در سراسر اروپا به ثبت رسیده‌اند. بیشترین آن‌ها در آلمان (۱.۱۳ میلیون) پذیرفته شده‌اند و پس از آن لهستان (۹۵۶هزار)، جمهوری چک (۳۸۱هزار)، بریتانیا (۲۵۳هزار)، اسپانیا (۱۹۲هزار)، ایتالیا (۱۶۸هزار) و هلند (۱۴۹هزار) قرار دارند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما