شناسهٔ خبر: 66694116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون صندوق توسعه ملی:

استان کرمان رتبه پنجم جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارد

سارا سلطانی

عضو هیئت عامل و معاون صندوق توسعه ملی گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۱۶۹ میلیارد دلار وارد صندوق توسعه شده که ۴۰ میلیارد دلار تسهیلات به بخش خصوصی داده شده و استان کرمان در رتبه پنجم جذب تسهیلات قرار دارد، به طوری که حدود دو میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا صالح ظهر امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان«کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: با پنج مدیر کلیدی صندوق توسعه ملی در این رویداد شرکت کردیم تا پاسخگوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باشیم.

عضو هیئت عامل و معاون صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ مگاوات به بخش احداث نیروگاه‌های انرژی خورشیدی استان کرمان پرداخت شده و کرمان کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است.

صالح بیان کرد: تا سقف یک میلیارد دلار برای تکمیل بخش فولادسازی گهر زمین سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و سرمایه‌گذار نیز همین میزان آورده خواهد داشت و طی سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان کرمان که بتوانند تجهیزات، کالا و خدمات ایرانی را صادر کنند تا ۸۵ درصد از میزان صادراتشان از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل، سپرده‌گذاری ارزی کنیم.

عضو هیئت عامل و معاون صندوق توسعه ملی اظهار کرد: اگر صادرکنندگان کالاها و خدمات مخصوصا خدمات فنی در مناقصات بین‌المللی برنده شوند به میزان ۱۳ درصد ضمانتنامه ارزی آن‌ها را متقبل می‌شویم.

وی افزود: به دنبال فاند مشترک با صندوق‌های دیگر کشورها هستیم و با روسیه و غرب آفریقا کار می‌کنیم.

صالح به استاندار کرمان پیشنهاد کرد: ۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلاری در استان شناسایی کنید آمادگی داریم ظرف یک روز بعد از آن جلساتمان را با بانک عامل و با سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار تا بتوانیم کار را دنبال کنیم.

انتهای پیام

نظر شما