شناسهٔ خبر: 66691549 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ممنوع است

سرهنگ کشیر با بیان اینکه یک تخلف ساده منجر به ترافیک و سد معبر بزرگ می‌شود، گفت: پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ممنوع است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فیروز کشیر در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و درخصوص ترافیک و سد معبر توضیح داد و افزود: در گذشته ساختمان‌هایی داشتیم که ویلایی و بزرگ بوده‌اند و یک سری افراد معدود در آن زندگی می‌کردند ولی الان آن ویلا تبدیل به برج شده است که برخی از این واحد‌ها دو یا سه پارکینگ دارند و برخی نیز اصلاً پارکینگ ندارند و مجبورند در همان معابری که در سال‌های گذشته وجود داشته و تغییری در آن صورت نگرفته پارک نمایند. به همین دلیل سد معبر‌ها و ترافیک کاذب در برخی نقاط شهر به وجود می‌آید.

وی گفت: در برخی از این معابر مانند ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی که تجمع مسافران را شاهد هستیم، اگر خودرویی بخواهد در این محل پارک کند واقعاً باعث سد معبر خواهد شد و عبور و مرور را مختل خواهد کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر در محلی کار داریم ولی جای پارک پیدا نمی‌شود، چقدر خوب است که خودرو را چند متر آن‌طرف‌تر و در محلی مناسب پارک کرده و کمی هم پیاده روی داشته باشیم تا هم ورزش حساب شود و هم وسیله نقلیه را نیز در یک محل امن و ایمن پارک کرده باشیم و سد معبر نیز نشده باشد.

وی افزود: باید به سمت و سویی برویم که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم. شاید در ظاهر برخی بگویند یک تخلف کوچک است و یا یک سد معبر جزئی است، اما چهره و زیبایی شهر، سلامت و ایمنی تردد دیگر خودرو‌ها و از همه مهم‌تر، زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی را در پی خواهد داشت و اینجاست که باید بپرسیم مسئولیت اجتماعی و فردی شهروند کجاست؟

سرهنگ کشیر بیان داشت: هر یک از شهروندان که ساکن یک محدوده از شهر هستیم مجبوریم و باید مسئولیت فردی و اجتماعی را رعایت کنیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ

نظر شما