شناسهٔ خبر: 66688679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

«انقلاب تا آزادی» به عنوان مسیر آیینی انتخاب شده است

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه بیشترین رویدادهای آیینی و فرهنگی با حجم زیادی از جمعیت در مسیر انقلاب تا آزادی برگزار می شود، این مسیر به عنوان مسیر آیینی انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران در  گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جابجایی دستفروشان محوطه تئاتر شهر گفت: شهرداری منطقه ۱۱ در همان اطراف چهارراه ولیعصر(عج) زمینی را تهیه و برای اسکان دستفروشان با شرایطی که تبعا خودشان دارند، آماده کرده است.

وی ادامه داد: چندین بار برای ساماندهی دستفروشان در این منطقه اقدام شده، اما موفق نبوده است و امیدواریم این دفعه با این اقدام و اینکه همه جوانب به طورکامل در نظر گرفته شده است، این تصمیم به نتیجه پایدار برسد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا دستفروشان از این جابجایی رضایت دارند؟ گفت: برطبق قانون بساط گری در محل عبور مردم، خلاف قانون است و مردم عادی از شرایطی که در آنجا ایجاد شده است، حتما ناراضی هستند و امیدواریم با این اقدام شرایط مناسبی ایجاد شود.

نادعلی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغی درخصوص این جابجایی از دستفروشان اخذ خواهد شد؟ گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم، اما چون محل بساط گستری شان در مسیر رفت و آمد مردم است، هیچ وقت آن را به جای تعیین شده ترجیح نمی دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مسیر انقلاب تا آزادی گفت: با توجه به اینکه بیشترین رویدادهای آیینی و فرهنگی با حجم زیادی از جمعیت در این مسیر برگزار می شود، این مسیر به عنوان مسیر آیینی انتخاب شده است. این مسیر در طول این سال‌ها به کرات امتحان خود را در برگزاری مراسم فرهنگی و آیینی پس داده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شرایط ترافیکی این مسیر به گونه ای است که برای افراد شرکت کننده در این مراسم ها راحتی بهتری را فراهم می‌کند و همچنین با جایگزین کردن معابر فرعی زحمت کمتری برای افرادی که قصد تردد از این منطقه را دارند ایجاد می کند. البته این به این معنا نیست که رویدادهای آیینی چه به صورت متمرکز و چه به صورت منطقه ای و محلی در هیچ جای دیگر تهران برگزار نمی شود، اما مسیر اصلی آیینی همین مسیر خیابان انقلاب تا خیابان آزادی است.

انتهای پیام/

نظر شما