شناسهٔ خبر: 66686592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از تأکید استاندار فارس به مدیران تا تاریکی مطلق کمربندی جنوبی شیراز

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.


آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.


از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟


مطالبه‌ای که به آن اهمیت داده نشد

جانباز ۷۰ درصد اهل شهرستان اقلید که در تیرماه ۱۳۶۳ به دلیل برخورد ترکش به درجه جانبازی نائل شد و افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در دو دوره پارالمپیک را در کارنامه خود دارد، همیشه رؤیای داشتن یک سالن تیراندازی در شهرستان اقلید بعد از خداحافظی از ورزش حرفه‌ای را داشت که هیچ وقت به خواسته خود دست نیافت.


سواد رسانه‌ای با آموزش شکوفا شود


دبیر انجمن سواد رسانه شهرستان ممسنی گفت: سواد رسانه‌ای یک قابلیت است که باید به‌مرورزمان آن را در افراد شکوفا کنیم. پس سواد رسانه احتمالاً با بحث آموزش هم ارتباط پیدا می‌کند و مانند سواد عادی که فرد طی مراحلی باسواد می‌شود، در سواد رسانه‌ای هم این توانایی باید از طریق آموزش شکوفا شود.

از تأکید استاندار فارس به مدیران تا تاریکی مطلق کمربندی جنوبی شیراز

کمربندی جنوبی شیراز در تاریکی مطلق


در بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی شیراز شاهد تاریکی مطلق و نبود روشنایی کافی بودیم که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر اقدامی در خصوص رفع این مطالبه حیاتی نشد که می‌طلبد مسئولان برای ایجاد روشنایی در این مکان مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


خسارت زلزله به ۳۰۰ خانه در شهر «اَهِل» 


بخشدار اشکنان گفت: در پی زمین‌لرزه ۴ و ۶ دهم ریشتری شهر «اَهِل» در اشکنان لامرد، به ۳۰۰ منزل مسکونی و اماکن عمومی آسیب وارد شده است و بخش‌هایی از سقف و دیوار منازل در بافت فرسوده فروریخته است.


وجه اضافی از دانش آموزان تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اخذ هرگونه وجه اضافی از اولیا دانش آموزان تحت هر عنوانی ممنوع و تخلف است و در صورت مشاهده و گزارش بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات مؤسسین و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی با متخلفین برخورد خواهد شد.


رفع آلودگی‌ها رودخانه چنار راهدار دنبال می‌شود


معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری شیراز از تداوم تلاش برای رفع منشأ آلودگی‌ها در رودخانه چنار راهدار این کلان‌شهر به منظور حفظ سلامت شهروندان خبر داد.


اعتمادسازی باید توسط رسانه‌ها شکل گیرد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: هرجا با مردم صادق بودیم آنها کمک کردند، در کرونا و جنگ مردم کمک کردند، ما مشکلات داریم مردم ما خوب هستند به شرطی که با آن‌ها رو راست باشیم و این مسیر را ارتقای امیدآفرینی و اعتمادسازی را باید توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها شکل دهند.


برداشت عوارض شهری بر روی باغات قصرالدشت


سخنگوی شهرداری شیراز از فناوری تشخیص تغییرات و برداشت عوارض شهری با بالن بر روی باغات قصردشت به‌منظور شناسایی تغییرات و تخلفات شهری خبر داد.


فجر شهید سپاسی صدرنشین جام آزادگان شد


فجر شهید سپاسی با پیروزی قاطع مقابل مس شهربابک ۶۷ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به خیبر خرم‌آباد به صدر جدول رقابت‌ها صعود کرد.


اجرای یک هزار برنامه در دهه کرامت

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر فارس گفت: یک هزار برنامه در سطح مساجد استان در قالب جشن‌های مردمی خواهر و برادری، ایستگاه‌های صلواتی، محافل قرآنی، توزیع بسته‌های معیشتی، اردوهای زیارتی و آموزشی، مسابقات فرهنگی هنری در سطح مساجد استان ذیل طرح «مسجد محله کرامت» برنامه‌ریزی‌شده است.


مدیران جامعه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند


استاندار فارس گفت: مدیران جامعه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و شهروندان استان این توقع به حق را باید داشته باشند که به هر اداره‌ای که مراجعه کردند، دفتر ارتباط مردمی پاسخگوی آنها باشد.


اجرایی‌شدن مدیریت آب و برق چاه‌های کشاورزی


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: جهت مدیریت منابع آب زیرزمینی با کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی به خصوص چاه‌های فاقد کنتور، شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ توسط وزیر نیرو ابلاغ شد.


هیچ دانشجویی پیام انقلاب اسلامی را رد نمی‌کند


امام‌جمعه شیراز با اشاره به خیزش دانشجویان دنیا علیه صهیونیست‌ها تأکید کرد: طبق تجربه ۲۲ ساله‌ای که در تدریس درس انقلاب اسلامی در دانشگاه دارم، هیچ دانشجویی پیام انقلاب اسلامی را رد نمی‌کند.


از دبیرکلی این سازمان بی‌خاصیت استعفا دهید


عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت: به آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و از برده‌های آن‌ها یعنی سران خائن عرب امیدی نیست چرا که خود شریک جرم‌اند ولی از شما که به حسب ظاهر کارگزار حقوق بشرید و نام ملل را یدک می‌کشید، کمترین انتظار آن است که از دبیرکلی این سازمان بی‌خاصیت استعفا دهید تا آبروی بشر بیش از این نرود و حیثیت ملل لکه دارتر نشود.


بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب، کتابخانه ۷۵ساله شهر شیراز، پس از بازطراحی و بازسازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) بازگشایی می‌شود.

گلباران حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)


هم‌زمان با ۶ ذی‌القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ علیه‌السلام، این آستان مقدس و گنبد مینایی که مانند نگینی در دل شهر تاریخی شیراز می‌درخشد غبارروبی و گلباران شد.


تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...


انتهای خبر/224224

نظر شما