شناسهٔ خبر: 66686345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تعداد فوتی‌های سیلاب مشهد به ۷ نفر رسید + جزئیات

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد از افزایش تعداد جانباختگان سیلاب عصر امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا کافی‌نیا با اعلام این خبر، گفت: به محض وقوع باران در بعدازظهر امروز، ۵۶ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد در حالت آماده‌باش صددرصد قرار گرفتند و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در یک شیفت فعال شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه میدان انقلاب مهم‌ترین نقطه عملیاتی ما در حادثه سیلاب امروز است، اظهار کرد: از حدود ساعت ۱۵:۰۰ امروز، همکاران ما با قایق‌های نجات در آنجا مستقر هستند و خودروهای محبوس در آنجا را جستجو می‌کنند.

کافی‌نیا افزود: همچنین تعدادی از نیروهای غواص را به داخل آب فرستادیم تا بتوانند در عملیات جستجوی شهروندان کمک کنند.

وی در خصوص خسارات جانی این حادثه گفت: دو فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب به بیرون کشیده شدند. همچنین یک منزل مسکونی در حوالی خیابان سپاه واقع در منطقه سیدی به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود که متاسفانه یک مادر و چهار کودک جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: در حال حاضر، همکاران ما در میدان انقلاب مشغول بیرون‌آوردن خودروها از درون سیلاب هستند و هم‌زمان تمامی پمپ‌ها و تجهیزات در حال تخلیه آب هستند که تا صبح، این آب کاملاً تخلیه شود.

کافی‌نیا خاطرنشان کرد: در اثر این بارش‌ها، علاوه بر آب‌گرفتگی، حوادث دیگری شامل گرفتارشدن و محبوس‌شدن در آسانسور و سقوط درخت نیز اتفاق افتاده است که همکاران ما همچنان در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

تعداد فوتی‌های سیلاب مشهد به ۷ نفر رسید + جزئیات

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص ادامه بارش‌ها توصیه می‌کنیم همشهریان محترم حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت کار اضطراری و خروج از منزل، از نزدیک‌شدن به نقاطی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، جداً خودداری کنند؛ چراکه ممکن است عمق دقیق آب‌گرفتگی با چشم قابل‌رویت نباشد و در سیلاب گرفتار شوند.

نظر شما