شناسهٔ خبر: 66686010 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی:

شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مدیری تحول‌گرا و پیشگام در اجرای بانکداری اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام داشت: شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مدیری تحول‌گرا و پیشگام در اجرای بانکداری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، آیت الله دکتر غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: شیخ حسین مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی برنامه های تحولی، استقبال مناسبی برای پیاده سازی بانکداری اسلامی دارند. بانک توسعه تعاون در پیاده سازی واقعی بانکداری اسلامی در سطح شبکه بانکی پیشگام است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عملیات بانکی و اعتباری مبتنی بر قواعد اسلامی به لحاظ نحوه درست مصرف، سود حاصل از تولید و بکارگیری عقود نیازمند دقت ها و ملاحظاتی است، بانک توسعه تعاون در این زمینه ها به خوبی ورود کرده است، این بانک به عنوان الگویی از اجرای صحیح بانکداری اسلامی، مورد توجه شورای فقهی بانک مرکزی است.
آیت الله مصباحی مقدم تاکید کرد: تقویت بانک توسعه تعاون به لحاظ سرمایه و منابع ضروری است، شایسته است دستگاه های اجرایی همکاری و تعامل کافی با بانک را داشته باشند تا بانک ظرفیت های بالاتری برای رشد و شکوفایی بخش تعاون ایجاد نماید.
نظریه پرداز برجسته فقهی و اقتصادی کشور تصریح نمود: توسعه تعاونی ها مورد تاکید اسناد راهبردی و مقامات عالی کشور بوده است، تعاون از ابتدا مظلوم واقع شده است، باور به تعاونی ها به میزان کافی وجود نداشته است، اقتصاددانان و مدیران آگاهی کافی از ظرفیت ها و کارکردهای تعاونی ها ندارند و اقتصاد را بر مبنای بازار آزاد و الگوی پیاده شده در کشورهای دارای نظام سرمایه داری تحلیل می کنند.
وی ادامه داد: اقتصادهای پیشرفته ای که سهم مناسبی برای تعاون قائل شده اند، از لحاظ توزیع عادلانه ثروت در وضعیت بهتری هستند و اقتصادهایی که تعاون در آنها کمرنگ است با مساله شکاف بالای میان غنا و فقر مواجه هستند.

شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مدیری تحول‌گرا و پیشگام در اجرای بانکداری اسلامی است


مصباحی مقدم یادآور شد: آموزه های اسلامی بر ترویج و گسترش تعاون تاکید دارند، ضمن آن که تجارب و پیامدهای نهضت تعاون در قرن ۱۹ میلادی نیز مد نظر مدیران راهبردی اقتصادی و تعاونی کشور بوده است. سوسیالیسم اخلاقی و سوسیالیسم مارکس دو جریان مهم موجود در نهضت های قرن ۱۹ تعاون بوده است، که اولی مبتنی بر رویکردها و انگیزه های اخلاقی و دومی با ادعای مبتنی بر مبانی صرفا علمی رایج بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: تعاونی ها در حوزه های مختلف می توانند اقشار و خانواده های کم درآمد را متشکل و متحد کنند، و به نوعی مردمی سازی اقتصاد محسوب می شود. در کشورظرفیت های بزرگ ایجاد تعاونی ها را داریم، جوانان باید برای تشکیل تعاونی ها و انجام فعالیت اقتصادی مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری توصیه نمود: برای تحقق شعار سال ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و تحقق جهش تولید، نیازمند توجه به بخش های واجد مزیت اقتصاد هستیم. حوزه انرژی و اقتصاد دریا محور دو بخش مهم هستند که قابلیت ایجاد جهش در اقتصاد را دارند. جهش تولید فراتر از رشد تولید است و نرخ هایی بالاتر در جهش مصداق دارد.
مصباحی مقدم گفت: توانمندی متخصصین حوزه های صنعتی و انرژی کشور قابل رقابت با بنگاه های معتبر جهانی است، با تکیه بر توانمندی های تولیدی و نیز تدابیر و عملکرد مناسب شبکه بانکی کشور، امکان جهش تولید بر پایه مشارکت مردمی فراهم است.

شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مدیری تحول‌گرا و پیشگام در اجرای بانکداری اسلامی است

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما