شناسهٔ خبر: 66685916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دستگیر‌ی دزد‌ی که به ۱۰۰ خو د ر و د ستبر د ز د ه بو د

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در شمال تهران خبر داد. 
سردار علی ولیپورگودرزی گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی محتویات داخل خودرو در شمال تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. 
وی افزود: یکی از مالباختگان در طرح شکایت خود گفت که خودروی پژو ۲۰۶ خود را در خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان‌های طوسی و ستاره پارک کرده بود، اما هنگامی که بازگشته، دیده که شیشه‌های خودرو شکسته و یک دستگاه گوشی آیفون به ارزش ۸۰ میلیون تومان هم به سرقت رفته است. 
رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان در ساعات پایانی شب در خیابان‌های شمال تهران و به‌خصوص تقاطع خیابان‌های طوسی و ستاره گشت می‌زده و پس از شناسایی خودرو‌های شهروندان و شکستن شیشه آنها، اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می‌کرده است. 
وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند و پی بردند او در پایگاه‌های سوم و چهارم پلیس آگاهی سابقه دارد. این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم حرفه‌ای بوده و با یک خودروی پژو ۴۰۵ دست به سرقت می‌زده، عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را دستگیر کردند. 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی ابتدا منکر جرم خود بود، اما پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود از سوی کارآگاهان به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و سه فقره خودرو اعتراف کرد و مدعی شد با استفاده از خودروی پژو ۴۰۵ خود به صورت انفرادی حدوداً ۱۰۰ فقره سرقت لوازم خودرو مرتکب شده و گوشی‌های موبایل مسروقه را به مرد جوانی می‌فروخته است. 
وی با بیان اینکه مالخر تلفن‌های همراه نیز در یک پاساژ تجاری دستگیر شده است، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما