شناسهٔ خبر: 66684988 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بی وای دی شارک ؛ رقیب جدید هایلوکس از چین

صاحب‌خبر -

بی وای دی شارک – BYD Shark جدیدترین پیکاپ سایز متوسط و پلاگین هیبریدی چینی است که به طور خاص برای رقابت با تویوتا هایلوکس طراحی شده. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر زیبای وانت هیبرید بی وای دی همراه شما هستیم.


بدون شک چینی‌ها طی سال‌های اخیر به استاد ساخت پیکاپ در آسیا تبدیل شده‌اند. از محصولات پرافتخاری مانند کی‌ ام سی تی ۹ که در ایتالیا هم طرفدار دارد تا محصولات پرفروش آنها در ایران مانند کی ام سی تی ۸ و پرچمداران آینده مثل پیکاپ کانسپت دانگ فنگ، همه و همه این موضوع را تایید می‌کنند. اکنون در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز قصد داریم تا جدیدترین پیکاپ چینی و رقیب برحق تویوتا هایلوکس اما در لباس مدرن را به شما معرفی کنیم.

مشخصات فنی پیکاپ بی وای دی شارک

پیکاپ بی وای دی شارک یک وانت دوکابین پلاگین هیبریدی  حساب می‌آید که از پیشرفته‌ترین پلتفرم این شرکت یعنی پلتفرم BYD DMO بهره می‌برد. قوای فنی این محصول از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی شکیل می‌شود که در مجموع می‌تواند توانی معادل ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده دهد. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که موتور برقی در محور عقب به تنهایی می‌تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی بی وای دی شارک بررسی بی وای دی شارک

گیربکس پیکاپ بی وای دی شارک هم یک گیربکس اتوماتیک DHT با تعویض سه سرعت است که می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در کمتر از ۶ ثانیه ثبت کند. همچنین شعاع حرکت پیکاپ پلاگین هیبریدی شارک هم در حالت هیبریدی فراتر از ۹۰۰ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن هم ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده است و ظرفیت باتری‌های آن هم به ۲۹.۵۸ کیلووات ساعت می‌رسد. توان یدک کشی و ظرفیت حمل بار پیکاپ بی وای دی شارک هم به ترتیب برابر با ۲۵۰۰ و ۸۳۵ کیلوگرم است.

هرچند که بی وای دی شارک در قامت یک پیکاپ راهی بازار چین شده است اما جزو مدرن‌ترین محصولات هم رده خود به حساب می‌آید. از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی پیکاپ بی وای دی Shark می‌توان به دستیار رانندگی بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، دستیار کنترل و شروع حرکت در شیب، صندلی‌های برقی، سانروف، قابلیت حالت یدک کشی با بیشترین توان و … اشاره کرد. همچنین وانت هیبریدی شارک از شرکت BYD می‌تواند در قامت یک پاور بانک متحرک هم عمل کند چرا که از تکنولوژی V2L بهره می‌برد.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد بی وای دی شارک شامل ۵۴۵۷ میلی‌متر طول ۱۹۷۱ میلیمتر عرض و ۱۹۲۵ میلیمتر ارتفاع در کنار فاصله محوری ۳۲۶۰ میلیمتری می‌شوند. به لطف این اعداد پیکاپ BYD Shark در سگمنت پیکاپ‌های مید سایز یا همان سایز متوسط دسته‌بندی می‌شود و می‌تواند از نظر قد و هیکل رقیب درخوری برای ‌ کی ام سی تی ۹ و هایلوکس باشد.

طراحی داخلی و کابین

کابین و داشبورد پیکاپ بی وای دی شارک میزبان فاکتورهای جذابی مانند مولتی مدیا ۱۲.۸ اینچی و کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ این چی در کنار هدآپ دیسپلی و شارژر وایرلس ۵۰ واتی است. همچنین صندلی‌های برقی به همراه سانروف و تریم جذاب و دو رنگ قرمز و مشکی هم از جذاب‌ترین موارد در اتاق و کابین پیکاپ بی وای دی شارک به حساب می‌آیند.

قیمت پیکاپ بی وای دی شارک

شرکت بی وای دی قیمت رسمی وانت پلاگین هیبریدی بی‌وای‌دی شارک را ۵۵ هزار دلار اعلام کرده است. این پیکاپ قصد دارد تا در رقابت با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس، بازارهای جهانی مانند مکزیک و استرالیا را انتخاب کند. هرچند که با توجه به این قیمت به نظر می‌رسد واردات پیکاپ بی وای دی شارک به ایران دور از انتظار خواهد بود.

ویدیو مرتبط

نظر شما