شناسهٔ خبر: 66684956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چگونه گوشی های اندرویدی قدیمی را دوباره به گجتی کارآمد تبدیل کنیم

صاحب‌خبر -

گوشی های قدیمی اندرویدی پس از مدتی استفاده، کارایی سابق خود را از دست می‌دهند اما می‌توانید با انجام ترفندهایی، آنها را با جایگزینی به‌عنوان گجت‌های کارآمد، دوباره در زندگی روزمره استفاده کنید.

پس از خریدن یک گوشی جدید، احتمالا این سوال هم برای شما پیش آمده که با گوشی قدیمی خود چه‌کار کنیم؟ بله اکثر افراد برای تامین هزینه خرید گوشی جدید ترجیح می‌دهند که آن را بفروشند. اما در برخی موارد که گوشی فرد دیگر ارزش نقدی خود را از دست داده و هیچ کس حاضر نیست آن را بخرد، راهکارهای جایگزین بهتری هستند.

شما می‌توانید گوشی قدیمی اندرویدی خود را با ایده‌های معرفی شده در ادامه این مطلب، به گجت‌های کارآمدی تبدیل کنید که می‌توانند واقعا جذاب باشند. بنابراین در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با این ترفندها آشنا شوید.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

  • استفاده از گوشی به‌عنوان یک ساعت زنگ‌دار هوشمند
  • استفاده از گوشی قدیمی اندرویدی به‌عنوان دوربین امنیتی
  • گوشی قدیمی اندرویدی به جای کنترل از راه دور خانه هوشمند
  • استفاده از گوشی قدیمی به جای یک پخش کننده اختصاصی موسیقی 
  • تبدیل گوشی قدیمی اندرویدی به یک شبیه‌ساز کنسول کلاسیک
  • استفاده از گوشی قدیمی به‌عنوان دوربین ثبت وقایع در خودرو

استفاده از گوشی به‌عنوان یک ساعت زنگ‌دار هوشمند

اگر در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال یک ساعت زنگ‌دار مناسب هستید، بهتر است به همان گوشی قدیمی اندرویدی خود نگاه کنید. به‌سادگی می‌توانید تنها با خرید یک پایه نگهدارنده گوشی و تنظیم برنامه ساعت به‌عنوان تصویر صفحه نمایش، آن را به ساعت بسیار شیکی تبدیل کنید.

ساعت گوشی قدیمی اندرویدی ساعت گوشی قدیمی اندرویدی

ساعت گوشی قدیمی اندرویدی

همچنین برای جذاب‌تر کردن آن هم می‌توانید با اضافه کردن ویجت‌های کاربردی مانند آب‌وهوا در هر لحظه به اطلاعات مهمی دسترسی داشته باشید. امکان شخصی‌سازی صدای زنگ هم مورد کارآمد دیگری است که می‌توان هر صبح با صدای دلخواه خود از خواب بلند شد.

استفاده از گوشی قدیمی اندرویدی به‌عنوان دوربین امنیتی

اگر به فکر ارتقا امنیت خانه یا محل کار خود هستید اما نمی‌توانید از پس هزینه دوربین‌های گران‌قیمت بربیایید، راهکار شما در گوشی قدیمی اندرویدیتان نهفته است. کافی است با نصب برنامه‌های ساده‌ای مانند IP Webcam، گوشی قدیمی خود را به دوربین امنیتی تبدیل کنید. دوربین گوشی قدیمی اندرویدی دوربین گوشی قدیمی اندرویدی

برای شروع تنها کافیست نرم‌افزار را نصب کرده و به اینترنت متصل شوید. یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه دارای ویژگی‌های تشخیص حرکت است تا تنها با حرکت، شروع به ضبط کند. با پرداخت هزینه 5 دلاری هم می‌توانید به مجموعه وسیعی از این امکانات دسترسی داشته باشید.

در واقع با این برنامه می‌توانید از گوشی قدیمی خود هم به‌عنوان گجتی برای نظارت دائمی و هم برای موارد گاه‌به‌گاه استفاده کنید.

گوشی قدیمی اندرویدی به جای کنترل از راه دور خانه هوشمند

امروزه با توسعه فناوری، خانه‌های هوشمند هم در حال گسترش هستند و هر روز لوازم جدیدی به این تکنولوژی مجهز می‌شوند. اما برای مدیریت تمام این دستگاه‌ها لازم است که اپلیکیشن‌های آن را در گوشی خود نصب داشته باشید. برای جلوگیری از اشغال فضای زیاد گوشی، می‌توانید با نصب برنامه آنها در گوشی قدیمی اندرویدی آن را به کنترل از راه دور خانه هوشمند خود تبدیل کنید.

گوشی قدیمی به جای کنترل از راه دور خانه هوشمند گوشی قدیمی به جای کنترل از راه دور خانه هوشمند

کنترل از راه دور خانه هوشمند

کنترل بی‌دردسر خانه هوشمند تنها از طریق یک گوشی، می‌تواند لذت داشتن چنین لوازمی را در خانه چندین برابر کند.

استفاده از گوشی قدیمی به جای یک پخش کننده اختصاصی موسیقی

اگر جزو افرادی هستید که ساعت‌ها از گوش دادن به موسیقی لذت می‌برید، احتمالا این مورد برای شماست. شما می‌توانید گوشی های قدیمی خود را مملو از نرم‌افزارهای استریم موسیقی کرده و یا موزیک‌های مورد علاقه خود را در آن دانلود کنید. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از گوشی اصلی خود نداشته و به‌راحتی می‌توانید بدون نگرانی از شارژ آن، به گوش دادن موسیقی بپردازید. گوشی قدیمی اندرویدی به جای پخش کننده موسیقی گوشی قدیمی اندرویدی به جای پخش کننده موسیقی

کنترل‌های آسان و دسترسی فوری به مجموعه‌های عظیمی از موسیقی‌های مختلف از جمله مواردی هستند که می‌توان از مزیت‌های این تبدیل به‌شمار آورد.

تبدیل گوشی قدیمی اندرویدی به یک شبیه‌ساز کنسول کلاسیک

تجربه بازی‌های کلاسیک با استفاده از شبیه‌سازها فرصتی است که می‌توانید با گوشی قدیمی خود تجربه کنید. اگر اهل بازی باشید، احتمالا گوشی قدیمی شما هم بیشتر در اثر کاهش عمر باتری کنار گذاشته شده اما می‌توانید با نصب شبیه‌سازهای سبک کنسول کلاسیک باز هم بازی‌های مختلفی را اجرا کنید. البته با راهکارهای معرفی شده در مطلب «افزایش سرعت گوشی» می‌توانید بازی‌های مختلف را به‌صورت روان‌تر اجرا کنید. شبیه ساز کلاسیک کنسول در گوشی قدیمی شبیه ساز کلاسیک کنسول در گوشی قدیمی

با این شبیه‌سازها می‌توانید دوباره گیم‌های قدیمی خود را به شکل کنسول‌های کلاسیک بازی کنید و از طرفی هم نگران هدر رفتن زیاد عمر باتری نباشید. در ادامه چند مورد از بهترین شبیه‌سازها را هم معرفی می‌کنیم که براساس کنسول مدنظر، دسته‌بندی شده‌اند:

  • PS2: Aethersx2
  • PS1: DuckStation
  • GameBoy Advance: MyBoy
  • GameCube/Wii: Dolphin
  • SNES: Snes9x EX+

استفاده از گوشی قدیمی به‌عنوان دوربین ثبت وقایع در خودرو

دوربین ثبت وقایع یا همان دشکم، موردی است که در خودروهای امروزی تعبیه می‌شود تا بتوان از آن برای تایید ادعاهای خودمان در وقایع مختلفی مانند تصادف استفاده کرد. البته در حال حاضر نسخه‌های جداگانه این دوربین‌ها به فروش می‌رسد که می‌توان به‌صورت جداگانه آنها را خریداری کرد.

اما پیشنهاد ما این است که می‌توانید گوشی قدیمی خود را تنها با نصب برنامه‌هایی مانند Droid Dashcam به‌عنوان دشکم در خودرو نصب کنید تا در رویدادهای غیرمنتظره هم بتوانید آن را برای تایید اسناد خود مورد استفاده قرار دهید. گوشی قدیمی به جای دوربین دشکم گوشی قدیمی به جای دوربین دشکم

ایده‌های معرفی شده در این مطلب، تنها موارد اندکی از قابلیت‌هایی است که می‌توانید در آنها از گوشی قدیمی استفاده کنید. شما مخاطبین گجت نیوز هم می‌توانید در بخش نظرات ترفندهایی که در آن از گوشی قدیمی خود استفاده کرده‌اید را برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش استفاده از گوشی قدیمی به جای وبکم لپ‌تاپ یا کامپیوتر ۸ کاربرد جالب برای قاب های گوشی قدیمی و بلا استفاده ۷ دلیل برای اینکه باید از شر گوشی قدیمی خود خلاص شوید آموزش استفاده از گوشی قدیمی به عنوان جی پی اس خودرو نحوه بازگردانی اپلیکیشن ها و بازی‌‌های گوشی قدیمی در گوشی جدید اندروید

نظر شما