شناسهٔ خبر: 66684256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

کوچکی نژاد:

تحقیق و تفحص از عدم واردات خودرو انجام شود - مردم سالاری آنلاين

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نزدیک به ۳ الی ۴ میلیارد دلار باید واردات بنزین داشته باشیم و ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در روز کسری بنزین داریم که عمده آن به دلیل مصرف بالای خودروهای داخلی است.

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین ،جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با جماران، در رابطه با وضعیت تأمین انرژی در کشور، اظهار داشت: ما جزو کشورهایی از دنیا هستیم که دچار بحران انرژی هستیم. درحالی که جزو کشورهای تولید کننده گاز و برق هستیم اما چون میزان مصرف را مدیریت نمی کنیم با آغاز زمستان و تابستان، گاز و برق ما قطع شده و دچار گرفتاری می‌شویم.

وی با اشاره به میزان واردات بنزین، بیان داشت: امسال نزدیک به ۳ الی ۴ میلیارد دلار باید واردات بنزین داشته باشیم و ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در روز کسری بنزین داریم که عمده آن به دلیل مصرف بالای خودروهای داخلی است.

کوچکی نژاد با انتقاد از میزان بالای مصرف سوخت در کشور، گفت: مصرف بنزین در کشور ما بسیار غیر واقعی و بالا است؛ از سوی دیگر با قاچاق سوخت هم مواجه هستیم و دولت‌ها باید این مشکل را حل و به سمت واقعی کردن نرخ بنزین و انرژی حرکت کنیم؛ البته به شرطی که بازپرداخت آن به مردم صورت گیرد.

منتخب مردم رشت در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه با واقعی شدن قیمت انرژی هم از قاچاق جلوگیری می‌شود و هم مدیریت سوخت به درستی انجام می‌گیرد، گفت: با واقعی شدن قیمت‌ها مردم مصرف بنزین، گازوئیل و برق را مدیریت خواهند کرد. چون امروز قیمت انرژی ارزان است مردم، صنعتگر و غیر صنعتگر و بخش خانگی مصرف بیش از حد دارند.

وی با اشاره به وضعیت صنعت خودرو اظهار داشت: به نظر من باید تحقیق و تفحص از علت عدم اجرای قانون واردات خودرو در مجلس پیگیری شود و بُعد نظارتی را باید چند برابر کنیم.

نظر شما