شناسهٔ خبر: 66680817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دو مصوبه دولت در حمایت از ساخت مسکن و شرکت‌های دانش بنیان

علی بهادری جهرمی در تشریح مصوبات امروز هیئت دولت از دو مقرره حمایتی در زمینه مسکن و شرکتهای دانش بنیان خبر داد

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: سخنگوی دولت گفت:  امروز یک مصوبه حمایتی مهم در جهت حمایت از طرح‌ها و ساخت و سازهای مسکن حمایتی به تصویب هیات وزیران رسید. با تصویب این مصوبه، تامین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب تضمین شد.

وی افزود: وزارتخانه‌های نیرو و نفت نیز مکلف شدند منابع انرژی لازم برای تولید فولاد و سیمان را مطابق برنامه و نیازسنجی طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند.

بهادری جهرمی با اشاره تکلیف وزارت صمت برای ارتقای تولید این محصولات مطابق نیاز نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: بورس کالا نیز مکلف شد این محصولات را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تامین مسکن‌ حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار به گونه‌ای کنترل خوبی بر نرخ مصالح ساخت و سازهای حمایتی صورت گیرد.

سخنگوی دولت در تشریح دیگر مصوبه حمایتی امروز جلسه هیات وزیرات، گفت: در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان صنایع دستی و حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط فعال در حوزه صادرات، بانک مرکزی مجاز شد که نرخ حاصل از ارز صادرات این سه مجموعه را با نرخ‌های توافقی و بدون نیاز به رفع تعهد ارزی از آنها بپذیرد.

وی افزود: جزئیات فرآیند، نرخ‌ها و مصادیق آن طی فرآیندی که در کارگروهی که از قبل پیش‌بینی شده است، مشخص خواهد شد.

سخنگوی با تاکید بر اینکه این مصوبه کمک شایانی به افزایش سود حاصل از صادرات صنایع دستی منجر خواهد شد، گفت: البته تسهیلات بیشتری در این مصوبه پیش‌بینی شده است، از جمله موانع رفع تعهد ارزی این مجموعه‌ها و روش‌های گسترده‌تری برای رفع این تعهدات.

علی بهادری جهرمی بیان کرد: مصوبه سوم در راستای امنیت شبکه و سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی است که براساس این مصوبه، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که نیم درصد از هزینه‌های خود را صرف ارتقای زیرساخت‌های شبکه و حوزه‌های مرتبط با امنیت شبکه کنند که ان‌شالله کمک خوبی به ارتقای امنیت شبکه در سامانه‌هایی که مردم مخاطب آن هستند خواهد کرد.

نظر شما