شناسهٔ خبر: 66680569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان حمایت: ۵۰ هزار واحد متخلف شناسایی شد

مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت گفت:در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، بیش از ۲۰۶ هزار بازرسی در بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام و ۴۹ هزار و ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۵۵ هزار و ۷۲۴ مورد تخلف شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ محمدابراهیم امینیان با بیان این مطلب افزود : طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای سیاست‌های راهبردی در حوزه نظارت و بازرسی، دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 جهت اجرا به ادارات کل صمت استان¬های کشور ابلاغ و به اجرا درآمد.
به گفته وی ؛ تشدید رصد و پایش وضعیت بازار توام با برخورد بهنگام، بازدارنده و موثر با متخلفین از سوی ادارات صمت استان‌ها، در اولویت قرار دادن رسیدگی به شکایات مردمی، برگزاری گشت¬های مشترک بازرسی با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط شامل ادارات کل جهاد کشاورزی، تعزیرات، اتحادیه ها و اتاق اصناف و .... از موارد تاکید شده در این دستورالعمل است.
مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت ، کاهش التهابات احتمالی بازار و حمایت از حقوق مصرف¬کنندگان، ناامن سازی فضا برای متخلفین و سودجویان در ایام ماه مبارک رمضان و پایان سال 1402 را از جمله ویژگی¬های طرح نظارتی ویژه نوروز امسال عنوان کرد.

امینیان ؛ بهره گیری از حداکثر ظرفیت‌های موجود در سطح استان، جلب همکاری کلیه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در چارچوب کارگروه‌های تنظیم بازار استان به ریاست استانداران و همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور در راستای اجرای دستورالعمل طرح نظارتی موصوف را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این ایام برشمرد.

مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت در ادامه، ضمن بیان بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام ‌شده جهت اجرای بهینه طرح مذکور، آخرین آمارهای دریافتی مربوط به بازرسی‌های این ایام را اعلام کرد و گفت: طبق جمع بندی عملکرد بازرسی ادارات صمت استان‌ها در طول برگزاری طرح مذکور، مجموعاً تعداد 206 هزار و 335 مورد بازرسی از فعالان اقتصادی عرضه کننده کالا و خدمات انجام شده است.

امینیان با اذعان به اینکه بیشترین بازرسیها و پرونده های متشکله توسط ادارات صمت استان¬ها به ترتیب در بخش واحدهای اقتصادی خرده فروش، توزیعی و خدماتی انجام شده است؛ تاکید کرد: در ایام مورد اشاره، محصولات خوراکی و صنایع غذایی و پوشاک، کیف و کفش بیشترین بازرسیها را به خود اختصاص داده اند.

بنابر آمار این مقام مسئول؛ این بازرسیها، منجر به تنظیم 49 هزار و 242 فقره پرونده تخلف در خصوص 55 هزار و 724 تخلف احرازی از انواع تخلفات تعریف شده صنفی و تعزیری جمعاً به ارزش بیش از 15 همت و ارسال الکترونیکی به منظور رسیدگی به سامانه تعزیرات حکومتی استان‌ها شده است.

امینیان عنوان کرد: عمده ترین تخلفات کشف شده مربوط به تخلف گرانفروشی است.

گفتنی است : شاخص های کلان بخش بازرسی طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز1403 در مقایسه با طرح‌های مشابه سال‌های گذشته، حاکی از آن است که تعداد بازرسی های به عمل آمده در بخش های مختلف کالایی و خدماتی، تعداد کل واحدهای متخلف شناسایی شده، تعداد تخلفات کشف شده و نسبت پرونده های متشکله به تعداد کل بازرسی‌ها بیانگر ارتقاء بهره وری، هدفمندتر شدن بازرسیها با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و کیفی‌تر شدن پرونده های متشکله است.

مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت در پایان برتداوم طرح‌های نظارتی بر واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی با استفاده از حداکثر توان بازرسان ادارات کل صمت استان‌ها تاکید کرد وگفت: یکی از مهمترین رسالت‌ها و اهداف این سازمان نظارت جدی بر بازار با هدف کمک به ثبات و آرامش آن است تا دغدغه‌های معیشتی مردم کمتر شود بنابراین حداکثر تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت بازار و رفاه مردم به کار می بندیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما