شناسهٔ خبر: 66679947 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

هوش مصنوعی جدید همچون فیلم‌های علمی تخیلی عمل می‌کند!

قابلیت‌های صوتی مدل جدید هوش مصنوعی «جی‌پی‌تی-4o» کاربران را قادر می‌سازد تا با چت‌ جی‌پی‌تی صحبت کنند و پاسخ‌ها را در زمان واقعی و بدون تأخیر بشنوند و همچنین حرف زدن مدل هوش مصنوعی را قطع کنند؛ این‌ها هر دو ویژگی مکالمات واقع‌گرایانه است که برای دستیاران هوش مصنوعی چالش‌برانگیز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کمپانی «اوپن‌اِی‌آی»، سازنده مدل هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی»، اول این هفته از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام «جی‌پی‌تی-4o» پرده‌برداری کرد که قادر به مکالمه رئالیستی و تعامل با متن و تصویر است.

قابلیت‌های صوتی جدید کاربران را قادر می‌سازد تا با چت‌ جی‌پی‌تی صحبت کنند و پاسخ‌ها را در زمان واقعی و بدون تأخیر بشنوند و همچنین حرف زدن مدل هوش مصنوعی را قطع کنند. این‌ها هر دو ویژگی مکالمات واقع‌گرایانه است که برای دستیاران هوش مصنوعی چالش‌برانگیز بوده است.

در رویدادی که به طور مستقیم پخش شد، محققان اوپن‌ای‌آی قابلیت‌های دستیار صوتی جدید چت جی‌پی‌تی را نمایش دادند. این مدل در یک عملیات نمایشی از توانایی‌های صوتی و تصویری خود برای راهنمایی یک محقق برای حل یک معادله ریاضی روی یک ورق کاغذ استفاده کرد. محققان در یک عملیات نمایشی دیگر توانایی مدل جی‌پی‌تی-4o در ترجمه زبان در زمان جاری را نشان دادند.

به گفته ناظران، نمایش جایی به سینمای علمی-تخیلی نزدیک شد و چت جی‌پی‌تی و همکارش در بخشی از نمایش مشغول شوخی شدند. محقق به چت‌بات گفت: «امروز خیلی خوشحالم، چون می‌توانم نشان بدهم که تو چقدر مفید و شگفت‌انگیز هستی». چت جی‌پی‌تی پاسخ داد: «تو رو خدا بس کن! منو خجالت‌زده نکن!»

سَم آلتمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی، پس از نمایش عملکرد مدل جدید، در حساب «ایکس» خود نوشت «او». این نام یک فیلم علمی-تخیلی آینده‌نگرانه به کارگردانی اسپایک جونز در سال 2013است که در آن مردی عاشق دستیار هوش مصنوعی خود با صدای اسکارلت جوهانسون می‌شود.

به گفته مدیران اوپن‌ای‌آی، جی‌پی‌تی-4o طی چند هفته آینده از طریق چت جی‌پی‌تی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. مدل جدید به صورت رایگان ارائه می‌شود زیرا نسبت به مدل‌های قبلی شرکت مقرون به‌صرفه‌تر است. کاربرانی که نسخه پولی این مدل جدید را می‌خرند، ظرفیت بیشتری نسبت به کاربران رایگان دارند.

انتهای پیام

نظر شما