شناسهٔ خبر: 66679725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد

یاسوج میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جنوب ایران

عیسی فتحی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جنوب ایران به میزبانی شهر یاسوج مرکز این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

سعید طالبی پور روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) و اولین اجلاسیه شهدای عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان این رویداد فرهنگی در جنوب ایران است.

وی اظهار کرد: برای حضور گسترده در این رویداد فرهنگی برای حدود به یک هزار نفر عشایر با پوشش محلی فراخوان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش پررنگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این رویداد فرهنگی باهدف پاسداشت شهدای عشایر و ترویج فرهنگ و آداب رسوم مردم عشایر کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، طالبی پور بیان کرد: این رویداد فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در یاسوج ادامه دارد.

گفتنی است که تاکنون ۱۱ استان کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خراسان‌ جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، فارس، کردستان و آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی هستند که برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام

نظر شما