شناسهٔ خبر: 66678724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جنوب ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جنوب ایران به میزبانی شهر یاسوج مرکز این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، سعید طالبی‌پور ظهر امروز در جمهع خبرنگاران اظهار داشت: هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌ زمین(کوچ) و اولین اجلاسیه شهدای عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان این رویداد فرهنگی در جنوب ایران است.

وی بیان کرد: برای حضور گسترده در این رویداد فرهنگی برای حدود به یک هزار نفر عشایر با پوشش محلی فراخوان صادرشده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش پررنگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این رویداد فرهنگی با هدف پاسداشت شهدای عشایر و ترویج فرهنگ و آداب رسوم مردم عشایر کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معرفی آداب‌ و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها از مهمترین اهداف جشنواره ملی عشایر در استان است، ادامه داد: این رویداد فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا یکم خردادماه 1403 با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در شهر یاسوج ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی این استان به ایران و جهان معرفی‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما