شناسهٔ خبر: 66679405 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اقدامات بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان وبلوچستان؛تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان

در حوزه آموزش و پرورش، بانك پاسارگاد با احداث و تجهيز مدارس در مناطق محروم، اعطای بورسيه تحصيلی به دانش‌آموزان مستعد و نيازمند و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی، گام‌های بلندی در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه برداشته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقدامات بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان وبلوچستان؛تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان 

بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان و بلوچستان، همراستا با مسئولیت‌های اجتماعی خود 2 مدرسه، 6 خانه ‌بهداشت و 4 زمین چمن را در این استان احداث خواهد کرد.
***

بانك پاسارگاد به‌عنوان يكی از بزرگ‌ترين بانك‌های خصوصی ايران، همواره در راستای ايفای تعهدات و مسئولیت اجتماعی خود گام برداشته و با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، نقش‌آفرينی موثری در توسعه پايدار كشور داشته است.

اين بانك، با اتخاذ رويكردی جامع و مدبرانه به مسئوليت‌های اجتماعی، اقدامات متعددی را در زمينه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، زيست‌محيطی، اجتماعی و... به انجام رسانده‌است.

در حوزه آموزش و پرورش، بانك پاسارگاد با احداث و تجهيز مدارس در مناطق محروم، اعطای بورسيه تحصيلی به دانش‌آموزان مستعد و نيازمند و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی، گام‌های بلندی در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه برداشته است.

اين بانك در حوزه ورزش و جوانان نيز با احداث و تجهيز اماكن ورزشی، حمايت از تيم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، ضمن ترويج فرهنگ ورزش و سلامتی، زمينه را برای شكوفايی استعدادهای ورزشی جوانان فراهم كرده‌است.

حفظ و احيای محيط‌ زيست، يكی ديگر از دغدغه‌های اصلی بانك پاسارگاد بوده‌است. اين بانك با توسعه فضای سبز، حمايت از طرح‌های زيست‌محيطی و آگاهی‌رسانی به جامعه، در راستای حفظ و نگهداری از اين ميراث ارزشمند كوشا بوده‌است.

در حوزه اقشار آسيب‌پذير، بانك پاسارگاد با كمك به زلزله‌زدگان و سيل‌زدگان، حمايت از كودكان بی‌سرپرست و ايتام و اهدای جهيزيه به نوعروسان نيازمند، همواره در كنار اين افراد و ياری‌گر آن‌ها در شرايط سخت زندگی ‌است.

ترويج فرهنگ كتابخوانی، حمايت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، از جمله ديگر اقدامات بانك پاسارگاد در حوزه فرهنگ و هنر است.

مجموعه اقدامات بانك پاسارگاد در زمينه مسئوليت‌های اجتماعی، نشان‌دهنده تعهد اين بانك به توسعه پايدار كشور و ارتقای سطح رفاه جامعه است. اين بانك الگويی مناسب در زمينه ايفای تعهدات اجتماعی خود به شمار می‌رود.

بانك پاسارگاد در سيل سيستان و بلوچستان چه كرد؟

سيل اخير در سيستان و بلوچستان خسارات سنگينی به بار آورد، اما در اين ميان، نهادها و سازمان‌ها با سيل‌زدگان همراه شدند. بانك پاسارگاد به عنوان يكی از بزرگ‌ترين بانك‌های خصوصی كشور، در راستای تعهدات خود به مسئوليت‌های اجتماعی، اقدامات متعددی را برای ياری رساندن به سيل‌زدگان انجام می‌دهد. اين اقدامات شامل ساخت خانه‌های بهداشت، احداث مدارس در روستاهای سيل‌زده و بهسازی و مرمت زمين‌های ورزشی است.

هدف از ساخت خانه‌های بهداشت، ارتقای سطح بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اين روستاها است. در اين راستا، چهار خانه بهداشت در روستاهای »گواتر«، »پارك‌شيخان«، »دمبدف مرادی« و »بجار بازار« و يك مركز بهداشت در روستای »وشنام« احداث خواهد شد. 

احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در منطقه »كاجو «از توابع شهرستان قصرقند، نيز با هدف فراهم كردن امكان تحصیلات متوسطه برای دختران اين منطقه محروم، از ديگر اقدامات بانك پاسارگاد در راستای مسئوليت اجتماعی و ياری رساندن به سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان است. اين مدرسه شش کلاسه مجهز به امکاناتی هم‌چون خوابگاه، كتابخانه و ساير امكانات آموزشی خواهد بود.

بانك پاسارگاد همچنين نسبت به بهسازی و مرمت چهار زمين ورزشی (چمن مصنوعی) در روستاهای »شوديگ«، »تلنگ«، «شاهوك بازار« و »كوتيرو« اقدام كرده تا جوانان اين روستاها از فضای مناسب برای ورزش و تفريح برخوردار باشند.

علاوه‌بر‌این، يك مدرسه در روستای »تيس« احداث و مدرسه موجود در مقطع دبستان بهسازی خواهد شد تا دانش‌آموزان اين روستاها از فضای آموزشی مناسب برای يادگيری بهره‌مند شوند.

اقدامات بانك پاسارگاد در جهت كمك به سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان، گامی مثبت در جهت‌ بازسازی و نوسازی اين منطقه و ارتقای سطح زندگی مردم سيل‌زده است. اين اقدامات نشان‌دهنده تعهد اين بانك به مسئوليت‌های اجتماعی خود و الگويی مناسب برای ساير سازمان‌ها در اين زمينه است.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما