شناسهٔ خبر: 66678760 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

خرید قسطی کدام گوشی به صرفه است؟

طی چند سال اخیر ، خرید اقساطی در ایران بسیار رایج شده‌است. محصولات متنوع در شهرهای بزرگ و کوچک و به ویژه در فروشگاه‌های آنلاین با ضمانت‌ها و شرایط مختلف، به صورت اقساطی به مشتریان فروخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

گزارش آگهی/ طی چند سال اخیر ، خرید اقساطی در ایران بسیار رایج شده‌است. محصولات متنوع در شهرهای بزرگ و کوچک و به ویژه در فروشگاه‌های آنلاین با ضمانت‌ها و شرایط مختلف، به صورت اقساطی به مشتریان فروخته می‌شود. محصولاتی نظیر مبل و فرش تا یخچال، گاز، تلویزیون و حتی کنسول بازی و موبایل. خرید اقساطی در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، به نفع افرادی است که علاقه‌مند هستند تا وسایل خانه را نو کنند یا یک کالای دیجیتال شخصی برای خود بخرند.

گوشی‌های هوشمند نیز یکی از خریدهای ضروری است که می‌توان آن را به صورت اقساطی انجام داد. امروزه گوشی به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی همه ما تبدیل شده‌ و در صورت خرابی یا قدیمی شدن آن باید یک گوشی جدید بخریم. از جهتی افزایش قیمت‌ و گرانی، خرید این محصول را سخت کرده است. به همین خاطر بدون شک خرید اقساطی گوشی یک راه‌‌حل خوب است. در ادامه مطلب بیشتر به خرید گوشی قسطی می‌پردازیم

چه موبایل‌هایی رو می‌توان قسطی خرید؟

اکثر موبایل‌های هوشمندی که قیمت بالایی دارند و از توان خرید افراد خارج است را می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین قسطی خرید. آنچه اهمیت دارد نیاز شماست. بدون شک بهترین گوشی‌ها برای رانندگان اسنپ با بهترین گوشی مورد نیاز یک عکاس با توجه به قابلیت‌ها متفاوت است. بنابراین جدا از علاقه و برند، به نیاز خودتان نیز توجه کنید.

خرید قسطی گوشی چه مزایایی دارد؟

خرید قسطی گوشی می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

  • تقسیم هزینه: خرید گوشی قسطی امکان پرداخت هزینه گوشی را به صورت اقساطی و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر فراهم می‌کند. این فرایند، به کاربران کمک می‌کند تا هزینه گوشی را راحت‌تر بپردازند.
  • دسترسی سریع‌تر: خرید قسطی گوشی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند گوشی مورد نظر خود را سریع‌تر خریداری و از آن استفاده کنند.
  • بالا رفتن قدرت خرید: با کمک خرید اقساطی می‌توان لوازم ضروری دیگر را نیز در کنار خرید گوشی تهیه کرد. به این صورت پتانسیل خرید افراد بالا می‌رود.

کدام برند از موبایل‌ها را قسطی بخریم؟‌

امکان خرید اقساطی برای برند سامسونگ و محصولاتش از جمله سری گلکسی، وجود دارد. این امکان برای خرید آیفون نیز فراهم است. علاوه بر این دو برند، بسیاری از برندهای دیگر نیز امکان خرید محصولات خود را به صورت اقساط ارائه می‌دهند. برندهایی مانند هواوی، شیائومی، ال‌جی و لنوو را می‌توان مثال زد. برای دسترسی به این امکان، می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین معتبر و فروشگاه‌های موبایل مراجعه کرده و شرایط خرید اقساطی آن‌ها را بررسی کنید. توجه داشته باشید که شرایط و قوانین مربوطه ممکن است در هر فروشگاهی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید، با فروشنده یا افراد بخش فروش، ارتباط بگیرید و اطلاعات کامل را از آن‌ها دریافت کنید.

خرید قسطی گوشی چه شرایطی دارد؟

شرایط خرید قسطی گوشی ممکن است بین فروشگاه‌های مختلف متفاوت باشد. اما در کل، برخی از شرایط عمومی که احتمالا در خرید قسطی گوشی وجود دارد، به شرح زیر است:

  • تامین اعتبار: شما باید توانایی مالی لازم برای پرداخت اقساط را داشته باشید. اغلب فروشگاه‌ها به درآمد و گردش حساب شما توجه می‌کنند.
  • پیش‌پرداخت: در بسیاری از موارد، باید مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت بپردازید. معمولا این مبلغ بین ۱۰ تا ۳۰درصد قیمت کل گوشی است. برخی از پلتفرم‌های آنلاین ارائه وام خرید کالا، از متقاضی پیش‌پرداخت دریافت نمی‌کنند.
  • مدت اقساط: پرداخت اقساط گوشی به چند ماه تقسیم می‌شود. هر چه مدت اقساط بیشتر باشد، مبلغ هر قسط کمتر خواهد بود. برای مثال بیشترین مدت زمان پرداخت اقساط وام در بین پلتفرم‌ها، ۶۰ ماه یا ۵ سال است.
  • نرخ بهره: فروشگاه‌های ارائه‌دهنده گوشی قسطی معمولا نرخ بهره‌ای را برای خرید قسطی در نظر می‌گیرند.
  • مدارک مورد نیاز: ممکن است ارائه مدارکی مانند کارت ملی، گزارش گردش حساب ۶ماهه، فیش حقوقی، جواز کسب، صفحه اول شناسنامه، تصویر اجاره نامه و تصویر سند مورد نیاز باشد.
  • داشتن ضامن: برخی از فروشگاه‌ها از فرد گیرنده وام، تقاضای داشتن ضامن را نیز در پیش‌شرط‌هایشان دارند.

بنابراین قبل از خرید گوشی قسطی بررسی دقیق شرایط و مقایسه گزینه‌های مختلف توصیه می‌شود تا بدون چالش اقدام به خرید گوشی کنید.

نکات پیش از خرید اقساطی گوشی موبایل

برای خرید اقساطی گوشی‌های برندهای مختلف، از جمله آیفون، سامسونگ، شیائومی و غیره، برخی نکات مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا خرید قسطی موبایل صرفه اقتصادی مناسبی داشته باشد. در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب فروشگاه معتبر: حتما از یک فروشگاه حضوری یا آنلاین معتبر اقدام به خرید قسطی گوشی کنید. اطمینان حاصل کنید که فروشگاه سابقه و اعتبار خوبی در بازار دارد.
  • اطلاعات کامل: دریافت اطلاعات جامع در مورد قوانین و شرایط خرید قسطی از فروشگاه یا وبسایت مربوطه، ضروری است. باید مطمئن شوید که از شرایط پرداخت، نرخ بهره، هزینه‌های اضافی و سایر جزئیات مربوطه اطلاعات کامل دارید.
  • محاسبه هزینه‌ها: قبل از خرید قسطی، قیمت کل گوشی و همچنین مبلغی را که باید به صورت ماهانه پرداخت شود محاسبه کنید. ممکن است هزینه اضافی به دلیل بهره‌ از اقساط به قیمت نهایی اضافه شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که این هزینه قابل قبول بوده و خرید قسطی برای شما به صرفه است.
  • تحقیق در مورد قیمت: قبل از خرید، بهتر است قیمت گوشی مورد نظرتان را از چند منبع مختلف بررسی کنید. مقایسه قیمت‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در مورد خرید اقساطی بگیرید.
  • مدت زمان اقساط: مدت زمان پرداخت اقساط نیز بررسی شود. تا مطمئن شوید، می‌توانید طی مدت مشخص‌شده مبلغ قسط را بپردازید.

خرید قسطی کدام گوشی به صرفه است؟

با رعایت این نکات، چالش‌های خرید گوشی قسطی به صفر کاهش می‌یابد.

جمع‌بندی

محدودیت قدرت خرید نقدی کالا‌ها و افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر باعث شده تا خرید قسطی به یک گزینه محبوب برای مصرف‌کنندگان تبدیل شود. این امکان به افراد کمک می‌کند که بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی تهیه کنند، حتی در صورتی که قدرت خرید نقدی آن‌ها محدود باشد. یکی از لوازم ضرور گوشی است.

خرید موبایل از طریق فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان لوازم اقساطی یک گزینه محبوب برای بسیاری از مردم است. این روش به شما امکان می‌دهد تا بدون پرداخت یکباره مبلغ کامل، گوشی مورد نظر خود را تهیه کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما