شناسهٔ خبر: 66678661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اژه‌ای خبر داد؛

تخصیص ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات مراکز قضایی

رییس قوه قضائیه گفت: بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبار صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جریان این سفر ضمن نشست با قضات، شرکت در جلسه شورای اداری و همچنین حضور در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد، با جمع قابل توجهی از دانشجویان و اساتید نیز نشست خوبی را برگزار کردیم.

دانشجویانِ جوانِ حاضر در این نشست با روحیه مطالبه‌گری و ادبیات مناسب، انتقادات خود را مطرح می‌کردند و مطالبشان را با صراحت لهجه می‌گفتند و من از برگزاری این نشست بسیار راضی هستم؛ گرچه برخی مباحث و خواسته‌هایی که در این نشست مطرح شدند خارج از حیطه وظایف قوه قضائیه بودند.

رئیس قوه قضائیه افزود: در جریان این سفر، چند تن از مقامات عالی قوه قضائیه از جمله معاون اول، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادستان تهران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، به مدت ۸ ساعت با ۳۲۱ نفر از مردم و مراجعان به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و ضمن استماع مطالب آنها دستورات مقتضی را صادر کردند؛ همچنین قریب به دو هزار نامه و درخواست مردمی نیز در این سفر واصل شد.

رئیس عدلیه گفت: بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبار صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تخصیص و اجرای بخش کمی از مصوبات سفر سال ۹۹ هیأت عالی قضائی به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسؤولان مربوطه باید تلاش کنند مصوبات این سفر در موعد مقرر اجرایی شود و شرایط به گونه‌ای پیش نرود که مردم بگویند این سفر هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: همچنین طی روزهای اخیر ۱۴۳ زندانی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمک‌های خیرین و ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شدند.

همچنین در این نشست، «کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طی سال گذشته حدود ۳۰ هزار نامه در جریان سفرهای استانی هیأت عالی قضائی دریافت و در همان روز سفر ثبت شدند و امکان پیگیری برخط این درخواست‌ها برای مردم فراهم گردید؛ این در حالی است که انجام روند ثبت این نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در گذشته، بعضاً تا چندین ماه به طول می‌انجامید و مردم ناگزیر بودند برای پیگیری درخواست‌هایشان به تهران مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۷ هزار درخواست مردمی در سامانه «سامع» ثبت شد که نتایج پیگیری این درخواست‌ها در همان سامانه به اطلاع مردم رسید.

«رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در این جلسه گفت: در جریان سفر قبلی هیأت عالی قضائی به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹، با قریب به ۹۰۰ نفر ملاقات مردمی صورت گرفته بود که این رقم در جریان سفر امروز به ۳۲۱ نفر رسید. همچنین در جریان سفر قبلی هیأت عالی قضائی، قریب به ۱۵ هزار درخواست مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد واصل شده بود که این رقم در جریان سفر امروز، به هزار و ۹۲۶ فقره درخواست رسید.

وی افزود: در جریان سفر هیأت عالی قضائی به استان کهگیلویه و بویراحمد و با هماهنگی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، همه درخواست‌های مرتبط با دولت بلافاصله به مسؤولان معرفی شده از سوی دولت تحویل داده شد.

نظر شما