شناسهٔ خبر: 66677225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش اسماعیل کوثری به موج سازی برخی نمایندگان جدیدالورود علیه قالیباف

نماینده تهران در مجلس در خصوص مشارکت در انتخابات گفت: مسائلی که درباره کاهش مشارکت مطرح می‌شود، تنها یک ادعا است و ارزشی ندارد. مشارکت در انتخابات در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها اجباری نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل کوثری، نماینده فعلی مجلس و نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم، با اشاره به اختلافاتی که در میان گروه‌های فعال سیاسی در انتخابات بروز یافت، می‌گوید: مقام معظم رهبری تاکنون و پیش از شکل گیری مجلس جدید، چندین بار بر ضرورت وحدت، همدلی و یکپارچگی تاکید کرده اند. بنابراین نمایندگان مردم باید به جای به کرسی نشاندن حرف و ایده خود و گروه همفکر خود به چگونگی ایجاد وحدت در مجلس بیاندیشند.

وی در گفتگو با اطلاعات آنلاین گفت: یکایک نمایندگان مجلس باید برای اینکه در راستای خدمت به مردم موفق شوند، اصول را در نظر بگیرند و از مسائل فرعی عبور کنند. زیرا بحث اول و مهم حفظ اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

این نماینده مجلس به نمایندگان دوره جدید مجلس نیز توصیه می کند: وقتی مجلس جدید شروع به کار می‌کند، لازم است که از همان جلسه اول محور گفت وگو و عمل همه نمایندگان با هر طیف سیاسی و سلیقه‌، وحدت و یکصدایی باشد. باید سعی ما بر این اساس باشد که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

کوثری در ادامه با اشاره به گفتار و رفتار برخی از منتخبین مردم علیه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید: به هر حال عده‌ای هستند که برای خود ادعاهایی را مطرح می کنند. اما قطعا بدانیم، بسیاری از نمایندگان به اینگونه بحث‌های حاشیه‌ای و بی فایده توجهی نشان نمی‌دهند و این گونه اظهارات جنجالی را فقط نظر شخصی افراد معدودی می‌دانند و به همین دلیل اصلا اهمیتی برای این قبیل اظهارها و رفتارها قائل نمی‌شوند.

به پیش بینی وی، رفتار این گروه معدود از نمایندگان منتخب مردم که رفتار و گفتار تندی از خود نشان می دهند، نیز با شروع به کار مجلس آینده تغییر می کند.

کوثری به نمایندگان مردم در مجلس جدید توصیه می کند که حفظ و مراقبت از اصل و اساس نظام بسیار مهم است و نمایندگان مردم باید با عبور از اختلافات سیاسی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به موج سازی های اخیر برخی از نمایندگان جدیدالورود و همچنین گروه های سیاسی علیه محمد باقر قالیباف و طرح گزینه های مختلف ریاست مجلس، می گوید: هر یک از نمایندگان تنها یک رای دارند و اینکه برای رییس، نواب رییس و اعضای هیئت رییسه به چه کسی رای بدهند و چه کسی را انتخاب کنند؟ استقلال رای دارند. نمایندگان مردم در آرای خود نیز همه آن چیزی را که مورد رضایت خدا است، در نظر می‌گیرند.

وی می گوید: این نکته را هم باید تاکید کنم، بحث‌های مربوط به انتخاب هیئت رئیسه و ریاست مجلس تا جایی که به مسئله وحدت کلمه آسیبی نزند خیلی اشکال ندارد. چون در نهایت نمایندگان با نظر شخصی رای خواهند داد.

سردار کوثری در پایان یادآور می‌شود: لازم به توضیح می‌دانم تذکر بدهم که مسائلی که درباره کاهش مشارکت مطرح می‌شود، تنها یک ادعا است و ارزشی ندارد. مشارکت در انتخابات در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها اجباری نیست.

۲۷۲۱۸

نظر شما