شناسهٔ خبر: 66676730 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

قرارداد چابهار با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیون دلار منعقدشد

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار منعقد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار منعقد شد.
وی افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد آقای نارندرا مودی نخست وزیر هند شخصا آن را دنبال می کرد قرار بود با ۸۰ میلیون دلار آغاز شود در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره برداری از بندر چابهار است.
بذرپاش تاکید کرد: تامین سرمایه هدف گذاری شده برای این بخش و تامین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره برداری بندر چابهار از بخش های این قرارداد بود.

قرارداد ایران و هند برای تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قبلا قراردادها کوتاه مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود اما با قرارداد ۱۰ ساله انگیزه را افزایش می دهد. بذرپاش ادامه داد: قرارداد ایران و هند برای تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است.
دولت برای اولین‌بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

وزیر شهرسازی در مورد اجاره بها، گفت: دولت برای اولین‌بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند.وی افزود: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند.بذرپاش تاکید کرد: این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود. نظام‌مندتر کردن مداخلۀ گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه است.

برچسب‌ها:

نظر شما