راننذگان کامیون و فعالان صنفی حمل و نقل جاده ای کالا از مسئولان و متولیان می پرسند چرا و به چه دلیل نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جاری و با وجود تورم، هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است؟
به گزارش تین نیوز، ئریس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: تا چه زمانی باید شاهد این همه ظلم و اجحاف در حق کامیونداران به عنوان سرمایه گذاران واقعی حمل و نقل جاده ای بود.
خداد بکرانی افزود: تا کی باید شاهد فعالیت کسانی بود که از قِبَل حمل و نقل ارتزاق می کنند و هم نرخ کرایه حمل محصولات تولیدی و یا وارداتی خود را با ارزانترین نرخ حمل حمل می کنند ( تولید کنندگان لاستیک و لوازم و قطعات ناوگان جاده ای) و هم اینکه کالای خود را با بالاترین نرخ بازار در اختیار کامیوندار قرار می دهد!
وی خاطرنشان کرد: تا کی باید فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا نرخ خدمات خود را پایین تر از نرخ واقعی و به طور مصلحتی تعیین کنند و یک عده ای که کم هم نیستند از خدمات حمل و نقل جاده ای به بهترین نحو ممکن و با ارزان ترین نرخ خدمات که کف نرخ تعیین شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است محصولات وارداتی و یا تولیدی خود را حمل کنند و با بالاترین نرخ و متناسب با نوسان قیمت دلار پای کامیوندار یا سرمایه گذاران واقعی این صنف محاسبه کنند ؟!
این فعال صنفی بخش حمل و نقل کالا عنوان کرد: قیمت مایحتاج صنعتی و قطعات ناوگان جاده ای و تعمیر و نگهداری ناوگان از قبل از اعلام تورم که در اواخر هر سال از طرف دولت محترم اعلام می شود چندین برابر بیشتر شده است.
او تاکید کرد: با این وجود چرا و به چه دلیل نرخ خدمات حمل ونقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جاری و با وجود تورم هنوز تغییری نکرده است؟
بکرانی گفت: چه کسی پاسخگو است؟ برای این بازار آشفته نوسان قیمت ها جهت تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی جاده ای چه تدابیری اندیشیده شده است؟!
نظر شما