شناسهٔ خبر: 66676276 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موبایل بانک جعلی، جیب یک نفر را خالی کرد

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری از طریق موبایل بانک جعلی سبب شد تا مبلغ صد میلیون تومان از حساب یک شهروند در استان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی قبل با‌ توجه به نیاز برای انجام کار‌های بانکی، موبایل‌ بانک را از طریق فضای مجازی بر‌روی گوشی خود نصب کرده و بلافاصله متوجه برداشت مبلغ یک میلیارد ریال از طریق فردی ناشناس از حساب بانکی خودم شدم و خواهان رسیدگی هستم. 

او افزود: به‌ منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه دیده و احقاق‌ حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد. 

سرهنگ الوانی با اشاره به اینکه امنیت روانی مردم از خطوط قرمز پلیس است، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی و با دستور مقام قضائی مبلغ به صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد. 

بیشتر بخوانید

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات اغوا‌کننده و ارائه نرم‌افزار‌های مخرب در منابع نامعتبر از قبیل گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی به‌دنبال کلاهبرداری و اخاذی از کاربران هستند، لذا به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه بر‌روی لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنند و نرم‌افزار‌های مورد نیاز خودشان را از منابع معتبر دانلود کنند. 

او عنوان کرد: شهروندان می‌توانند با انجام دادن اقداماتی از قبیل مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزار ضد بد‌افزار معتبر و به‌روز‌رسانی مستمر آن، به‌روز‌رسانی مستمر سیستم عامل و مرورگر وب و سایر نرم افزار‌های مورد نیاز بر‌روی تلفن همراه، عدم ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه‌عبور سامانه‌های بانکی، cvv۲ و تاریخ انقضا کارت بر‌روی گوشی تلفن همراه خود، از هر‌گونه کلاهبرداری در این حوزه پیشگیری کنند. 

سرهنگ الوانی به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در‌صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی، می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https://cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در تمامی ساعات شبانه‌روز با متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

نظر شما