شناسهٔ خبر: 66674280 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۲ درخواست مهم پلیس فتا از نمایندگان جدید مجلس

رئیس پلیس فتای فراجا گفت: ۳۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، مربوط به جرائم کلاهبرداری سایبری است که این مسئله ضرورت تشدید مجازات‌ها را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس فتا فراجا از نمایندگان مجلس جدید خواست تا علاوه بر افزایش بودجه این پلیس، به بازنگری در قوانین در راستای تشدید مجازات کلاهبرداران سایبری توجه داشته باشند.

سردار وحید مجید در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتظارات پلیس فتا از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگان راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی توفیق و موفقیت در خدمت به مردم و کشور را دارم. همانطور که می‌دانید ما در پلیس فتا هر روز با تغییرات زیادی در حوزه فناوری مواجه هستیم.همچنین ما هر روز اشکال جدیدی از جرائم سایبری را در این حوزه مشاهده می‌کنیم که باید مورد برخورد قرار گیرند.

وی افزود: ما به عنوان پلیس فتا از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم در برخی قوانین این حوزه و مربوط به امنیت سایبری بازنگری کنند. به عنوان مثال درباره موضوعاتی مانند مقابله با مجرمان کلاهبرداری سایبری باید قوانین برخورد شدیدتری را فراهم کنند و شاهد تشدید مجازات‌ها باشیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: ۳۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، مربوط به جرائم کلاهبرداری سایبری است که این مسئله ضرورت تشدید مجازات‌ها را نشان می‌دهد.

مجید ادامه داد: ما تلاش خود را زمینه به کارگیری کارشناسان این حوزه و تربیت هرچه بیشتر افسران در پلیس فتا انجام می‌دهیم اما از مجلس تقاضا داریم که بودجه پلیس فتا را نیز در راستای استفاده از تجهیزات به روز افزایش داده تا ما بتوانیم همگام با پلیس های سایر کشورهای دیگر فعالیت کنیم. البته در حال حاضر نیز پلیس فتا جزو پلیس‌های سایبری پیشرفته در سطح جهان است و توان بسیار بالایی در قدرت کشف جرائم سایبری دارد.

۴۷۲۳۶

نظر شما