شناسهٔ خبر: 66674107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجتمع فرهنگی و هنری سنندج افتتاح شد + فیلم

مجتمع جدید فرهنگی و هنری شهدای سنندج با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با ایام سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان؛ مجتمع فرهنگی هنری شهدای سنندج با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید. 

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در این مراسم در ارتباط با پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهدای شهرداری سنندج، راه‌اندازی این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی و شهر خلاق موسیقی و وجود هنرمندان، مفاخر و بزرگان در سنندج را ضروری دانست و اظهار داشت: از این مجتمع برای پوشش برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

وی افزایش سرانه مساحت کاربری فرهنگی هنری شهر سنندج را از دیگر اهداف احداث ساختمان فرهنگی پارک شهدا واقع در بافت تاریخی شهر سنندج عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به صورت ویژه مورد توجه مدیریت شهری است. امیدواریم این مجتمع فرهنگی بستری برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان و برگزاری رویدادهای بزرگ هنری و فرهنگی باشد. 

.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کل عرصه پارک 11 هزار متر است، از برنامه‌ریزی برای تبدیل این فضای بلااستفاده برای بهره‌مندی شهروندان در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی خبر داد و خاطرنشان کرد: تملک این اراضی از سال 87 و 88 استارت خورد و در طول 15 سال و تا قبل از آغاز به فعالیت دور ششم شورا و شهرداری تنها 6 هزار و 800 متر از این اراضی تملک شده بود اما در طول سه سال گذشته 3 هزار و 250 متر دیگر آن را تملک کردیم.

وی اذعان کرد: یک هزار و 200 متر این پارک هنوز تملک نشده که در بودجه 1403 مورد توجه قرار گرفته است.

رشیدی از احداث گذر ورزش، برنامه‌ریزی برای احداث گود زورخانه، ایجاد فضای مفرح و پارک در محدوده این پارک خبر دادو ابراز داشت: امیدواریم با این اقدامات شاهد رشد و توسعه همه جانبه سنندج باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های فرهنگی تنها رسالت شهرداری نیست و همه بخش‌های فرهنگی باید در این خصوص پای کار بیایند، اظهار کرد: شهر سنندج نیازمند زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فرهنگ به ویژه ساخت موزه‌های فرهنگی و غیره است. 

سیف‌الله رضایی افزود: امیدواریم با تلاش جهادی شاهد احداث ظرفیت‌های این‌چنینی برای اجرا و انجام کارها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی در دیگر نقاط سطح شهر فرهنگی سنندج باشیم. 

اسعد فریدی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم احداث این مجتمع را ضروری خواند و گفت: ایجاد چنینی بسترهایی می‌تواند بستر تحول و برنامه‌های فرهنگی و زمینه‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با کمک جوانان باشد.

وی با بیان اینکه کردستان - سنندج زادگاه بزرگان و نامداران حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: خیلی از هنرمندان و بازیگران نام‌آور و هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی در این محلات به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، امیدواریم این ظرفیت بستری برای پرورش دیگر انسان‌های بزرگ در زمان حال و آینده این دیار باشد. 

عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج با وعده اینکه اجازه نمی‌دهیم چراع این مجتمع خاموش شود و همیشه روشن نگه می‌داریم، تصریح کرد: زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته در مناطق حاشیه را فراهم خواهیم کرد.

 مجتمع  فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج در خیابان شهدا در مساحت عرصه یک هزار و 100 مترمربع و مساحت اعیان یک هزار و 400 مترمربع در دو طبقه شامل طبقه زیرزمین به مساحت 650 مترمربع شامل سالن نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و سالن پلاتو با گنجایش 55 نفر و طبقه همکف به مساحت 750 مترمربع شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 220 نفر شامل اتاق گریم، سالن لابی و بخش های اداری و مدیریت و لابی است. 

پخش ویدئویی از سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، اجرای تئاتر، دف‌زنی پایان بخش این مراسم بود که گوشه‌ای از آن را از دریچه دوربین خبرنگار تسنیم می‌بینید:

انتهای پیام/481/

نظر شما