شناسهٔ خبر: 66674495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با ایام سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان؛

مجتمع فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج افتتاح‌ شد

فرانک کیانپور

مجتمع فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج همزمان با ایام سالگرد سفر پرخیر و برکت رهبری به کردستان با حضور جمعی از مسئولان، جامعه فرهنگی و هنری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

مجتمع فرهنگی هنری شهدا شهرداری سنندج، امروز چهارشنبه(۲۶ در مساحت عرصه یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و مساحت اعیان یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در دو طبقه شامل طبقه زیرزمین به مساحت ۶۵۰ مترمربع شامل سالن نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و سالن پلاتو با گنجایش ۵۵ نفر و طبقه همکف به مساحت ۷۵۰ مترمربع شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر شامل اتاق گریم، سالن لابی و بخش های اداری و مدیریت و لابی است.

سیف الله رضایی، نائب رییس شورای اسلامی شهر سنندج در مراسم بهره برداری این پروژه اظهار کرد: هر میزان به تعداد این مجتمع‌های فرهنگی در دیار فرهنگ و هنر اضافه شود، قطعا در توسعه اقدامات فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: ساخت مجتمع‌های فرهنگی تنها رسالت شهرداری نیست و همه بخش‌های فرهنگی باید در این خصوص پای کار بیایند.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: عناوینی که شهر سنندج کسب کرده سرمایه‌های این شهر است و قطعا شهر سنندج نیازمند زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فرهنگ به ویژه ساخت موزه‌های فرهنگی و غیره است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش جهادی شاهد احداث ظرفیت‌های این چنینی در دیگر نقاط سطح شهر فرهنگی سنندج باشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های اجرای این پروژه، ابراز امیدواری کرد، این ظرفیت بستری برای اجرا و انجام کارها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی باشد.

مجتمع فرهنگی شهدا سنندج بستری برای تربیت هنرمندان مستعد

اسعد فریدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم اظهار کرد: احداث این مجتمع فرهنگی واقعا نیاز ضروری در این نقطه از شهر سنندج بود.

وی افزود: این مجتمع در نقطه‌ای که بافت قدیمی شهر سنندج احداث شده که از مناطق آسیب‌پذیر شهر است و ایجاد چنینی بسترهایی می‌تواند زمینه را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با کمک جوانان همین نقطه فراهم سازد.

وی عنوان کرد: اهمیت این مجتمع در این نقطه و ایجاد چنین بستری می‌تواند تحول فرهنگی بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج، با بیان اینکه سنندج و در مجموع کردستان زادگاه بزرگان و نامداران حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: خیلی از هنرمندان و بازیگران نام‌آور و هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی در این محلات به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند لذا امیدواریم این ظرفیت بستری برای پرورش چنین انسان‌هایی در زمان حال و آینده این دیار باشد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک هنرمند قول می.دهیم که چراغ این مجتمع را همیشه روشن نگه‌داریم و زمینه تربیت جوانان هنرمندی که در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشند را فراهم سازیم.

فریدی، با بیان اینکه در این مناطق حاشیه جوانان و نوجوانان مستعدی هستند که باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم آوریم، گفت: ایجاد چنین ظرفیت‌های فرهنگی به همت مسئولان برای پرورش جوانان مستعد این نقطه اقدام ارزشمندی است که هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

 انتهای پیام

نظر شما