شناسهٔ خبر: 66673411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت اعلام کرد

معامله بیش از ۸۴۶ هزار سکه طلا در سامانه جامع تجارت/ مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است

زهرا اکرمی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه بر اساس قانون، مالیات فقط به اجرت تعلق می‌گیرد و مصرف کننده نباید هیچ مالیاتی برای خود طلا پرداخت کند، از معامله بیش از ۸۴۶ هزار سکه طلا در سامانه جامع تجارت خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت صمت متولی موضوع مالیات نیست، گفت: صنف طلا و جواهر مخالفتی با رعایت قانون و پرداخت مالیات ندارند. اگر هم افرادی در صنف طلا در حوزه مالیات تخلف می‌کنند، نهادهای ذیربط باید بررسی کنند و وزارت صمت هم در حیطه فعالیت‌های خودش پاسخگو است.

وی با بیان اینکه عیار طلا، مالیات و غیره متولی مشخصی دارد، گفت: وزارت صمت بیشتر در حوزه صنعت طلا متولی است که می‌توان گفت رشد خوبی در حوزه ماشین آلات صنعتی طلا، تولید مصنوعات طلای صنعتی در کارخانجات صنعتی طلا، شمش طلا و غیره داشتیم. همچنین تسهیلات خوبی در حوزه واردات شمش و صادرات مصنوعات طلا در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه اجرای هر قانونی به زمان نیاز دارد، تصریح کرد: نمی‌توان یک شبه و یکباره قانون را اجرا کرد. کمیسیون اصل ۹۰ به درستی بر اجرای قانون اصرار می‌کند، اما باید ملاحظاتی هم در نظر گرفت. زنجیره طلا متنوع است و آموزش‌ها باید به میزان کافی باشد.

به گفته برادران تاکنون بیش از ۸۴۶ هزار سکه طلا در سامانه جامع تجارت معامله شده است. مبادله طلا، سکه و شمش در سامانه جامع تجارت در حال انجام است و در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر در معاملات شمش طلا، سکه بهار آزادی و غیره بودیم.

وی افزود: در صورت معامله طلا در سامانه جامع تجارت، خریدار هم از عیار طلا مطمئن است و کالا صورتحساب الکترونیک هم دارد که محاسبات آن براساس قانون است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون، مالیات فقط به اجرت تعلق می‌گیرد و مصرف کننده نباید هیچ مالیاتی برای خود طلا پرداخت کند.

انتهای پیام

نظر شما