شناسهٔ خبر: 66673068 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

پولشویی ۱۴۷.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط کره شمالی

بر اساس گزارش های منتشر شده، ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد اعلام کردند که کره شمالی پس از سرقت ۱۴۷.۵ میلیون دلار از صرافی ارزهای دیجیتال، این مبلغ را در ماه مارس امسال از طریق پلتفرم «تورنادو کش» پول‌شویی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، خبرگزاری رویترز می‌گوید که ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارش محرمانه‌ای عنوان کرده‌اند که کره شمالی پس از سرقت ۱۴۷.۵ میلیون دلار از صرافی ارزهای دیجیتال، این مبلغ را در ماه مارس امسال از طریق پلتفرم «تورنادو کش» پول‌شویی کرد.

این ناظران سازمان ملل در سندی به شورای امنیت اطلاع داده‌اند که آنها در حال تحقیق درباره ۹۷ مظنون اهل کره شمالی هستند که در حملات سایبری به شرکت‌های ارزهای دیجیتال در خلال سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ احتمالا دست داشته‌اند، حملاتی که در مجموع منجر به سرقت ۳.۶ میلیارد دلار شده است.

این حملات شامل حمله سایبری اواخر سال گذشته میلادی می‌شود که ۱۴۷.۵ میلیون دلار از صرافی ارزهای دیجیتال اچ‌تی‌ایکس به سرقت رفت و در نهایت این مبلغ ماه مارس امسال پولشویی شد.

کارشناسان سازمان ملل با استناد به گزارش‌های کشورهای عضو سازمان ملل و شرکت‌های خصوصی گفته‌اند که کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند «درآمد قابل‌توجهی» برای پوینگ‌یانگ ایجاد می‌کنند.

کره شمالی، از سال ۲۰۰۶ تاکنون تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد و این تحریم‌ها در طول سال‌ها با هدف کاهش بودجه برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور تشدید شده است.

انتهای پیام

نظر شما