شناسهٔ خبر: 66672901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صرفه جویی ۳۵ همتی واردات گندم با خودکفایی در تولید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تحقق خرید بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم، نیازی به واردات نخواهیم داشت که براین اساس حداقل ۲.۵ میلیون تن معادل ۳۵ همت صرفه جویی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که براین اساس اوضاع پرداخت رضایت بخش نیست و همواره به سبب رسیدن به پیک برداشت، نگرانی کشاورزان افزایش یافته است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارش پیش بینی می‌شود که تولید به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کماکان پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر، مسئولان توجهی به این موضوع نکردند که این امر می‌تواند آینده تولید را در معرض خطر قرار دهد.

او گفت: با تحقق خرید بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم، نیازی به واردات نخواهیم داشت که براین اساس حداقل ۲.۵ میلیون تن معادل ۳۵ همت صرفه جویی خواهیم داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما