شناسهٔ خبر: 66672411 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخورد با ۲۸۰۶ دانش‌آموز متخلف در امتحانات نهایی سال گذشته

معاون وزارت آموزش و پرورش از برخورد با ۲۸۰۶ دانش‌آموز متخلف در زمان برگزاری امتحانات نهایی سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی کاظمی در نشست خبری با رسانه‌ها درباره برگزاری امتحانات نهایی گفت: امسال سهم امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها 50 درصد است، ممکن است برخی افرادی که نتوانستند مطالعه انجام دهند به دنبال انجام تخلفاتی در آزمون باشند که طبق قانون رسیدگی به تخلفات امتحانات نهایی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: از سال گذشته نسبت به ایجاد هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اقدام کردیم و رویکرد ما پیشگیرانه است و به دنبال اقداماتی هستیم که مانع از تخلفات شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش‌آموز تخلفی را انجام دهد بلافاصله حوزه آزمون آن را گزارش می‌دهد و هیئت بدوی نسبت به بررسی و اعلام رای اقدام خواهد کرد و پس از آن رای به دانش‌آموز اعلام می‌شود که 10روز فرصت اعتراض دارد.

کاظمی بیان کرد: سال گذشته 2806 تخلف داشتیم که 1672 مورد وسیله تقلب، 359 مورد استفاده از وسایل تقلب و 13 مورد انتشار و افشای سوالات بعد از شروع آزمون را انجام دادند. برای 2643 نفر رای قطعی صادر شد، 23 نفر مشمول برائت، 701 مورد اخطار کتبی و 1480 مورد محرومیت از یک تا چند آزمون را گرفتند که در روزهای بعدی برگزاری امتحانات با توجه به آرای صادر شده میزان تخلفات کمتر بود.

وی با اشاره به شرکت، 381 هزار و 264 داوطلب در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی گفت: تعداد 250 هزار نفر از داوطلبان خانم و مابقی آقایان هستند.

کاظمی افزود: به ازای هر سهمیه 15.3 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین داوطلبان در استان تهران هستند و بیشترین شرکت‌کنندگان دبیری در درس کار و فناوری و هنرآموزی در درس حسابداری هستند.

وی اضافه کرد: در نیمه خردادماه نتایج اعلام می‌شود و از اواخر خرداد تیم‌های ارزیابی تشکیل خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما