شناسهٔ خبر: 66670500 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ |برنت ۸۲ دلار و ۸۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در شرایطی افزایش یافته که آتش‌سوزی‌های گسترده تولید نفت کانادا را تهدید می‌کند و بازار انتظار کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا را دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 50 سنت معادل 0.61 درصد افزایش به 82 دلار و 88 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 57 سنت معادل 0.73 درصد افزایش 78 دلار و 59 سنت معامله می‌شود.
یک آتش سوزی بزرگ به فورت‌مک‌موری، قطب صنعت شن‌های نفتی کانادا نزدیک می‌شود. تولید نفت این منطقه به 3.3 میلیون بشکه در روز می‌رسد که دو سوم کل تولید کانادا را تشکیل می‌دهد. هزاران نفر در این منطقه تخلیه شده‌اند.

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در آوریل افزایش یافته است. اما با وجود اینکه دورنمای کاهش نرخ بهره کمرنگ‌تر شده، جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت این بانک احتمالاً نرخ بهره را بیش از این افزایش نخواهد داد.
شاخص قیمت مصرف‌کننده و اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا قرار است امروز منتشر شود. منابع بازار با توجه به آمار موسسه نفت آمریکا می‌گویند ذخایر نفت و بنزین آمریکا طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.
آمار این موسسه نشان می‌دهد ذخایر نفت خام آمریکا 3.14 میلیون بشکه در هفته منتهی به دهم ماه مه پایین آمده است. ذخایر بنزین هم 1.269 میلیون بشکه کاهش یافته است.
در خاورمیانه تانک‌های رژیم صهیونیستی بیش از پیش وارد شهر رفح در غزه می‌شوند و به مناطق مسکونی رسیده‌اند که بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند.
انتهای پیام/24

نظر شما