شناسهٔ خبر: 66670278 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی پایش عملکرد اپراتورهای تلفن همراه:

جاماندن ایرانسل از رقیب برای پیشرفت تعهدات در قبال گران شدن اینترنت

یاسمین نسبتی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نتیجه پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای سیار در راستای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیر لاجوردی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای سیار در راستای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، به صورت شفاف از طریق سایت نت‌سنج پلاس میسر است که به مرور سایت تکمیل خواهد شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با انتشار پست معاونش نوشته است: افزایش پوشش نسل چهارم و پنجم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا پایان خرداد و ۵۰ درصدی تا پایان امسال (نسبت به دی ماه گذشته) از مهمترین تعهدات اخذ شده از اپراتورهای همراه است که تحقق آنها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می گیرد و نتیجه قابل مشاهده است.

زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هم گفت: در جریان افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته، تعهداتی از اپراتورها گرفتیم مبنی بر اینکه کیفیت ارتباطات افزایش داده شود که این تعهدات شامل افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت همراه تا پایان خرداد و افزایش آن به میزان ۵۰ درصد تا پایان سال و افزایش پوشش نسل چهارم و افزایش پوشش نسل پنجم و رسیدن به ۱۰ درصد بود. این موارد به شکل جدی پیگیری می‌شود و سازمان تنظیم مقررات در این باره متعهد به پایش شد همچنین سایت اطلاع رسانی طراحی کردیم که هر دو هفته یک بار تعهداتی که اپراتورهای سپردند را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

تعهد اپراتورها به افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت

جدول مقایسه‌ای منتشر شده در سایت مذکور روند افزایش سرعت اینترنت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را نشان می‌دهد.

بر این اساس سه شاخص سرعت اینترنت پرسرعت، تعداد سایت‌های 5G و شاخص پوشش جمعیت شهری 4G در این جداول مورد توجه قرار گرفته است.

در شاخص سرعت اینترنت پرسرعت، همراه اول با فاصله از ایرانسل جلوتر است. در شاخص تعداد سایت‌های 5G، همراه اول نسبت به ایرانسل بهتر عمل کرده است. در شاخص پوشش جمعیت شهری 4G، ایرانسل در سال گذشته تغییری نداشته و خنثی بوده اما نسبت به رقیب خود در دو ماه اخیر موفق‌تر بوده است.

نتیجه پایش عملکرد اپراتورهای همراه در افزایش سرعت اینترنت اعلام شد

انتهای پیام

نظر شما