شناسهٔ خبر: 66667977 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

معاون علمی فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: قزوین با داشتن سرزنده ترین و بانشاط ترین پارک علم و فنآوری کشور و جوانان با دانش می تواند بعنوان استان پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور انتخاب شود. معاون علمی فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: قزوین با داشتن سرزنده ترین و بانشاط ترین پارک علم و فنآوری کشور و جوانان با دانش می تواند بعنوان استان پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور انتخاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان سفرر یک روزه به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پارک علم و فنآوری قزوین در ردیف سرزنده ترین و بانشاط ترین پارک های کشور است و با داشتن شرکت های خوب و جوانان با انگیزه و مدیران توانمند فعالیت های فناورانه را توسعه بخشد.

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

وی بیان کرد: امروز دو رونمایی و دو افتتاح شامل مرکز تولید و ساخت اشتراکی در بخش شوینده ها و قطعات و اجزای سیستم ها انجام شد که می تواند به شرکتها کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی یادآورشد: بزرگترین تصمیمی که امروز گرفتیم این است که پارک علم و فنآوری قزوین می تواند به استان ششم در برنامه کلان برش استانی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی اضافه شود.

وی اضافه کرد: این برنامه جامع دوساله است و انواع حمایت های این معاونت از جمله تسهیلات بانکی، اعتبار مالیاتی و کمک های غیر مالی و تسهیل گری و تنظیم گری را شامل می شود.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: امروز تفاهم نامه ای بین استانداری قزوین و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منعقد شد که با انعقاد این تفاهم نامه اختیارات و امکانات استان قزوین در زمینه دانش بنیان افزایش پیدا خواهد کرد و رشته های مختلف دانش بنیان در استان قزوین پیاده خواهد شد.

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

دهقانی فیروزآبادی گفت: با اجرای این موافقت نامه در دو سال آینده تحول چشمگیری در استان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت چشمه نور هم اظهارداشت: این پروژه یک کار علمی بزرگ است و منابع زیادی نیاز دارد که با کمک نمایندگان پیگیر هستیم تا ردیف اختصاصی برای آن باز شود و لازم است توجه وِیژه ای به آن صورت گیرد.

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: تاکنون در اجرای این طرح مهم موفق نبودیم و برای توسعه آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان  اعتبار نیاز داریم که امیدواریم تخصیص داده شود.

وی گفت: طرح مدیریت دانش بنیان آب در استان قزوین از کارهای خوبی است که عملیات شده و راه اندازی بازار آب به عنوان یک راهبرد ایجابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با استقبال بی نظیری نیز همراه شده که می‌توان از این الگو برای سایر حامل‌های انرژی مانند برق و گاز نیز بهره برد.

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با هدف تقویت و ارتقا طرح دانش بنیان مدیریت بازار آب، اعتباری حدود ۸۰ میلیارد ریال به این بانک اختصاص می‌یابد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: پارک علم و فناوری قزوین در کنار ۲۰ پارک دیگر کشور می‌تواند امور کارگزاری شرکت‌های نوپای دانش بنیان قزوین را انجام داده و صاحبان این شرکت ها بدون مراجعه به تهران می توانند مسائل خود را در قزوین پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار مالیاتی واحدهای تولیدی و صنایع، گفت: واحدی که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مالیات می‌دهد، اگر ۲ درصد رقم مالیاتی آن سالانه در حوزه توسعه علم و فناوری جذب شود، به طور قطع موضوعات مربوط به تحقیق و توسعه با شتاب بیشتری همراه خواهد شد.

قزوین پایلوت حکمرانی دانش بنیان کشور می شود

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از نظر قانون، مبالغ معافیت مالیاتی متعلق به دولت است و بعدها به توسعه اختصاص می یابد، اما دولت اکنون راه را کوتاه کرده و با هدف جذابیت و مشوق راهکاری را در مقابل شرکت‌ها قرار داده که آنها با تقویت خطوط تحقیق و توسعه بتوانند از همان ابتدا هزینه معافیت مالیاتی را در توسعه علمی درون شرکت خود هزینه کنند.

انتهای پیام

نظر شما