شناسهٔ خبر: 66664896 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

معاون علمی و فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: با اجرای مصوبه برشهای استانی پارک های علم و فنآوری و تسهیلات اعتبار مالیاتی و تقویت بنیه مالی صندوق های پژوهش به توسعه شرکت های دانش بنیان کمک می کنیم. معاون علمی و فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: با اجرای مصوبه برشهای استانی پارک های علم و فنآوری و تسهیلات اعتبار مالیاتی و تقویت بنیه مالی صندوق های پژوهش به توسعه شرکت های دانش بنیان کمک می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر سه شنبه پس از افتتاح و رونمایی از چهار طرح دانش بنیان در جمع فعالان شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری قزوین پس از شنیدن گزارش اقدامات انجام شده در پارک اظهارداشت: خوشبختانه در استان قزوین هماهنگی بسیار خوبی بین استاندار، معاونان، روسای پارک و شرکت های دانش بنیان وجود دارد که موفقیت ها را دوچندان کرده است.

وی بیان کرد: از برش استانی در قزوین با جدیت حمایت می کنیم چون همه عوامل مهیاست و ظرفیت های ملی دارد و تاکید داریم که تا ماههای آینده برش استانی انجام شود و در محور مرجعیت علمی از دانشگاهها انتظار کمک داریم چون محور زیرساختها وجود دارد بایستی سهم استان و ملی و نحوه سرمایه گذاریها مشخص شود.

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

دهقانی فیروزآبادی یادآورشد: محور کمک ها برای افزایش گردش مالی و چهار محور منابع استانداری، کمک های بلاعوض، اعتبار مالیاتی و بخشی از تسهیلات صندوق شکوفایی و پژوهش است و در مدت دوسال می توان از۵۰۰ میلیون تومان تا یک هزار میلبارد تومان سرمایه گذاری کرد.

معاون علمی فنآوری رئیس جمهور تصریح کرد: برش استانی قزوین را مصوب می کنیم و از منابع بلاعوض برای افزایش توان مالی صندوق کمک خواهیم کرد تا کارها شتاب گیرد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: درخصوص اعتبارات مالیاتی چون در قزوین شما ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات می دهید اگر دو درصد برای توسعه فعالیت های دانش بنیان جذب شود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می شود لذا اگر یک مودی مالیاتی در عرصه تحقیق و توسعه و یا زیرساخت وارد شود می تواند معادل آن از معافیت مالیاتی برخوردار شود که در حالت استاندارد حدود ۴ تا ۵ میلیارد 
تومان تامین می شود.

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

معاون علمی فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه گفت: در ماده اعتبار ۱۴ اگر یک شرکتی طرح توسعه تعریف کند می توانیم از محل ۲۰۰ میلیارد تومان به چند شرکت کمک کنیم که در زیرساخت ها کار سخت تر است.  

وی اظهارداشت: در اواخر سال گذشته از دولت مصوبه گرفتیم که اگر یک مودی پول را به صندوق تعدیه کرد گواهی می گیرد و انتظار نمی کشد. 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از نظر قانون مودی که از اعتبار مالیاتی استفاده می کند در واقع از سرمایه دولت بهره برده و ما برای اینکه جذابیت ایجاد کنیم فرصتهایی می دهیم که انگیزه بیشتر شود اما فرد مالکیت و تعهد استفاده ندارد.
 
وی اضافه کرد: توسعه شبکه آرندی شرکتهای سنتی نیز در اولویت است و ما کمک می کنیم تا این دسته از صاحبان شرکتها نیز تشویق شوند و اگر در واحد صنعتی خود چند نفر را جذب کرده و شرکت آرندی راه اندازی کنند تا بتدریج یک پل ارتباطی با پارک ایجاد شوداز تسهیلات معاونت برخوردار می شوند.

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

دهقانی فیروزآبادی گفت: کارگزاری شرکت های دانش بنیان به ۲۰ کارگزاری در استان ها واگذار شده تا از مراجعه صاحبان شرکتها به تهران جلوگیری شود و قزوین هم این ظرفیت را دارد که این مسئولیت را برعهده بگیرد و از این پس شرکت های نوپای دانش بنیان می توانند به پارک علم و فنآوری استان مراجعه کرده و مراحل کسب مجوز را طی کنند.

وی اضافه کرد: هر استان چند محور دارد که یک محور توسعه پلتفرمهای حاکمیت حکمرانی دانش بنیان است و قزوین می تواند در این زمینه نیز این مدل را اجرایی کند.

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

معاون رئیس جمهور موافقت کرد برای تقویت بازار آب استان قزوین مبلغ ۸ میلیارد تومان تا پایان خرداد ماه اختصاص داده شود.

برش های استانی پارک های علم و فنآوری مصوب و اجرایی می شود

در این نشست مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین هم گزارشی از وضعیت بازار آب در استان ارائه کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما