شناسهٔ خبر: 66666373 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

روز نخست از هشتیمن دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا با کسب ۷ مدال توسط نمایندگان ایران به پایان رسید.

۷ مدال پومسه ایران در روز نخست قهرمانی آسیا

۷ مدال پومسه ایران در روز نخست قهرمانی آسیا

صاحب‌خبر -

 دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور ۲۱۶ پومسه رو به میزبانی ویتنام در سالن «تین سون» شهر دانانگ آغاز شد و نمایندگان ایران موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شدند. 

در گروه بانوان؛ مهدیه عقبایی در رده سنی زیر ۴۰ سال در اولین دیدار «سینگ‌ها شرها» از هند را پشت سر گذاشت و سپس با برتری مقابل ««کانگ لی» از هنگ کنگ راهی دیدار پایانی شد. عقبایی در دیدار پایانی مقابل نماینده کره جنوبی با ارائه فرمی عالی توانست به برتری برسد و اولین طلای کاروان ایران را تصاحب کند.

یاسمن لیموچی در بخش انفرادی ابداعی زیر ۳۰ سال، در مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول فینالیست شد و نهایتا با اجرایی بی‌نقص بالاتر از نمایندگان کره‌جنوبی و تایلند به نشان ارزشمند طلا دست یافت. 

آتوسا فرهمند پارسا هم در رده سنی زیر ۵۰ سال با کره جنوبی، چین تایپه، ژاپن، ویتنام، مغولستان و هنگ کنگ مسابقه داد و در مرحله نهایی پس از کره جنوبی به مقام دوم رسید و نایب قهرمان شد.

در گروه آقایان و در رده سنی زیر ۳۰ سال، «یاسین زندی» در مبارزه نهایی برابر «کانگ ون جین» از کره جنوبی علی رغم نمایشی برتر از رقیب بازنده شد و به نشان نقره دست یافت. حریف کره‌ای پومسه خود را در قسمت رنگی «شیهاپ چانگ» به اتمام رساند و به لطف داوران طلا گرفت. زندی با برتری مقابل «پیرچان» از تایلند، «وحید خلیل» از عربستان و «هوانگ چنگ» از چین تایپه راهی مبارزه پایانی شده بود.

مهدی جمالی در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال در اولین مبارزه در دیدار برابر «هیگاشی کادی» از ژاپن و «محمدعلی» از عربستان پیروز شد. او همچنین برابر «فانگ» از ویتنام به برتری رسید و به فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار نهایی برابر «پارک» نماینده کره جنوبی باخت و نقره‌ای شد.

در رده سنی زیر ۵۰ سال، علی سلمانی با تکواندوکارانی از چین تایپه، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، قطر، اندونزی، ویتنام، هنگ‌کنگ و عربستان همگروه بود که با اجرای فرم خوب خود به عنوان نفر اول به دور نهایی رسید. سلمانی پس از نمایندگان کره جنوبی و فیلیپین سوم و صاحب نشان برنز شد.

در رده سنی زیر ۶۰ سال، محمد تقی حاتمی با نمایندگان کره جنوبی، چین تایپه، ویتنام، فیلیپین، هند و ژاپن روبرو بود و نهایتا به نشان برنز دست یافت.

همچنین مرجان تاجی در رده سنی زیر ۳۰ سال نماینده ایران بود که از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بر اساس برنامه مسابقات، فردا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه رقابت‌های بخش تیمی برگزار می‌شود.

نظر شما