شناسهٔ خبر: 66665606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

محمد مهاجری: دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است / آواربرداری اقتصادی بعد از دولت رئیسی کار حضرت فیل است

محمد مهاجری تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از دولت آقای رئیسی یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آواربرداری بعد از آن، کار حضرت فیل خواهد بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از دولت آقای رئیسی یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آواربرداری بعد از آن، کار حضرت فیل خواهد بود.
 
محمد مهاجری درباره اظهارات اخیر رئیسی در گفت‌وگو با مردم درباره اطلاع از سفره آنان و اینکه اگر این آگاهی منجر به بهبود معیشت جامعه نشود به چه دردی می خورد، گفت: اطلاع داشتن آقای رئیسی به معنی هم حس بودن نیست، بالاخره وقتی شما حداقل دستمزد کارگران را می‌دانید حداقل با اضافه کار و ...  را می‌دانید، قطعا سبد هزینه‌های کارگر آنقدر بالاست که به خصوص در شهرهای بزرگ، این درآمدها نمی‌تواند هزینه‌های کارگر را پوشش دهد.
 
وی افزود: اطلاع آقای رئیس‌جمهور حتما چیز مثبتی است ولی این اطلاع باید به درد مردم بخورد؛ مثلا فرض کنیم من بگویم که می‌دانم رونالدو در سال چقدر درآمد دارد خب به چه کار می‌آید این درآمد رونالدو؟ چه دردی از من دوا می‌کند؟ هیچ دردی. به نظر من همانطور که آقای رئیسی گفتند، اطلاع بسیار خوبی است اما چون این اطلاع همراه با همدلی نیست، خیلی دردی از جامعه کارگری ما درمان نمی‌کند.
 
سال پایه را عوض کرده‌اند بعد می‌گویند تورم کاهش یافته
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات رئیسی درباره کاهش تورم در خصوص اینکه آیا این مساله در سفره مردم احساس می‌شود، عنوان کرد: آقای رئیسی روزی که مراسم تحلیفش بود خودشان گفتند که تورم ۴۰ درصدی را تحویل می‌گیریم حالا این ۶۰ درصد غلط است و این ۳۰ درصدی هم که می‌گویند غلط است. ببینید دولت آمده سال پایه را عوض کرده و آن را از سال ۹۵ به سال ۹۹ قرار داده است.
 
وی یارآور شد: طبیعتا وقتی شما سال پایه را عوض کنید و قیمت‌ها را بر اساس سال پایه جدید محاسبه کنید، آن وقت می‌گویید تورم کاهش یافته است. فاصله بین ۹۵ و ۹۹ هر تورمی بوده را گم می‌کنید درحالیکه در واقع به خاطر عوض کردن سال پایه به نوعی یک اغواگری در این میان وجود دارد.
 
اطلاعات دروغ به آقای رئیسی می‌دهند
مهاجری در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با جابه‌جایی افراد ناکارآمد گفت: ایشان اگر بخواهند افراد ناکارآمد را عوض کنند لااقل باید ۱۲ عضو کابینه را عوض می‌کردند هر وقت ایشان ۱۲ عضو کابینه را حداقل عوض کردند می‌شود امیدوار بود حرفشان درست است.
 
وی درباره صحبت‌های رئیس جمهور درباره‌ی ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه که در آغاز کار دولت سیزدهم وجود داشت، و آن را بدون چاپ پول و استقراض پشت سر گذاشتند، گفت: اطلاعات دروغ به آقای رئیسی می‌دهند؛ من چون نسبت به اینکه آقای رئیسی هرگز دروغ نمی‌گویند، یقین دارم می‌گویم اطلاعات دروغ می‌دهند و آقای رئیسی هم این اطلاعات دروغ را باید با کارشناسان مختلف چک کنند و بعدا این اطلاعات را منتشر کنند. متاسفانه این اطلاعات دروغ چیزی جز بدنامی برای دولت ایشان باقی نخواهد گذاشت.
 
آواربرداری بعد از این دولت کار حضرت فیل است
مهاجری افزود: بعد از دولت ایشان، یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آن آواربرداری بعد از آقای رئیسی، کار حضرت فیل خواهد بود.
 
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: فرقی نمی‌کند شما مستقیم از بانک مرکزی استقراض کنید یا اینکه از بانک های دیگر اسقراض کنید. وقتی که از بانک ها استقراض می‌کنید، بانک ها از کجا می آورند؟ مگر چاه پول دارند؟ آنها هم می‌روند بانک مرکزی. بانک مرکزی پول بدون پشتوانه چاپ و منتشر می‌کند، بنابراین در نتیجه‌ی تورم، هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و با این افزایش نقدینگی که در جامعه به وجود می‌آید، تفاوتی نمی‌کند شما از بانک ها بگیرید یا از بانک مرکزی بنابراین فقط اسم آن را عوض کردند که از زشتی آن بکاهند در حالیکه هیچ یک از اثرات منفی آن کاری که دولت درقرض گرفتن از بانک ها می‌کند را کم نمی‌کند.
 
هرکسی که رئیس مجلس بعدی شود قطعا دولت را دچار چالش می‌کند
مهاجری درباره‌ی اینکه در حال حاضر شاهد اختلاف زیاد دولت و مجلس هستیم که به اعتقاد برخی، ریشه آن بر سر ریاست مجلس آینده است، این اختلاف چه مسیری را در مجلس دوازدهم طی خواهد کرد، عنوان کرد: در مجلس دوازدهم از همین الان دعوا برسر ریاست مجلس، شروع شده است. طبیعی است که آقای رئیسی و تیم ایشان اصلا دوست نداشته باشند که آقای قالیباف رئیس شود. اما فرقی نمی‌کند هرکسی که رئیس مجلس بعدی شود قطعا با دولت به چالش خواهد خورد؛ الا آقای نیکزاد که در واقع یک چهره احمدی نژادی است و ممکن است با آقای رئیسی نهایت تعامل را داشته باشد.
 
 وی افزود: از آنجایی که رئیس مجلس بعدی مانند روسای دوره‌های قبل اقتدار کافی ندارد، یعنی یک رئیس ضعیفی خواهد بود، بنابراین اختلاف بین مجلس و دولت به نظر من در مجلس دوازدهم تشدید خواهد شد.
 
دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است
این فعال سیاسی اصولگرا در ارزیابی عملکرد و پایبندی دولت به شعارهایی که داده‌ است، مدعی شد: دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است.
 
وی گفت: آقای رئیسی قرار بود ۴ میلیون مسکن بسازد، سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد کند، تورم را تک رقمی کند و در واقع هیچکدام از این وعده های کلان رئیس جمهور به نتیجه نرسیده چون ده ها وعده کوچک و بزرگ دیگر هم داده اند.
 
رئیسی، رئیس دولت چهاردهم هم خواهد بود
مهاجری در پیش‌بینی خود از آینده سیاسی دولت رئیسی عنوان کرد: پیش بینی من این است که آقای رئیسی ان‌شاالله رئیس دولت چهاردهم هم خواهد بود و متاسفانه وضعیت فعلی همچنان ادامه خواهد داشت و به قول شاعر این قافله تا به حشر لنگ است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما