شناسهٔ خبر: 66655205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است؛ آواربرداری اقتصادی بعد از دولت رئیسی کار حضرت فیل است!

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعد از دولت ایشان، یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آن آواربرداری بعد از آقای رئیسی، کار حضرت فیل خواهد بود. دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است.

صاحب‌خبر -
دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است؛ آواربرداری اقتصادی بعد از دولت رئیسی کار حضرت فیل است!
کد خبر: 660242
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۱:۲۹:۴۶

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهارات اخیر رئیسی در گفت‌وگو با مردم درباره اطلاع از سفره آنان و اینکه اگر این آگاهی منجر به بهبود معیشت جامعه نشود به چه دردی می خورد، گفت: اطلاع داشتن آقای رئیسی به معنی هم حس بودن نیست، بالاخره وقتی شما حداقل دستمزد کارگران را می‌دانید حداقل با اضافه کار و ...  را می‌دانید، قطعا سبد هزینه‌های کارگر آنقدر بالاست که به خصوص در شهرهای بزرگ، این درآمدها نمی‌تواند هزینه‌های کارگر را پوشش دهد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می خوانید:

 

  • اطلاع آقای رئیس‌جمهور حتما چیز مثبتی است ولی این اطلاع باید به درد مردم بخورد؛ مثلا فرض کنیم من بگویم که می‌دانم رونالدو در سال چقدر درآمد دارد خب به چه کار می‌آید این درآمد رونالدو؟ چه دردی از من دوا می‌کند؟ هیچ دردی. به نظر من همانطور که آقای رئیسی گفتند، اطلاع بسیار خوبی است اما چون این اطلاع همراه با همدلی نیست، خیلی دردی از جامعه کارگری ما درمان نمی‌کند.
  • آقای رئیسی روزی که مراسم تحلیفش بود خودشان گفتند که تورم ۴۰ درصدی را تحویل می‌گیریم حالا این ۶۰ درصد غلط است و این ۳۰ درصدی هم که می‌گویند غلط است. ببینید دولت آمده سال پایه را عوض کرده و آن را از سال ۹۵ به سال ۹۹ قرار داده است.
  • طبیعتا وقتی شما سال پایه را عوض کنید و قیمت‌ها را بر اساس سال پایه جدید محاسبه کنید، آن وقت می‌گویید تورم کاهش یافته است. فاصله بین ۹۵ و ۹۹ هر تورمی بوده را گم می‌کنید درحالیکه در واقع به خاطر عوض کردن سال پایه به نوعی یک اغواگری در این میان وجود دارد.
  • ایشان اگر بخواهند افراد ناکارآمد را عوض کنند لااقل باید ۱۲ عضو کابینه را عوض می‌کردند هر وقت ایشان ۱۲ عضو کابینه را حداقل عوض کردند می‌شود امیدوار بود حرفشان درست است.
  • اطلاعات دروغ به آقای رئیسی می‌دهند؛ من چون نسبت به اینکه آقای رئیسی هرگز دروغ نمی‌گویند، یقین دارم می‌گویم اطلاعات دروغ می‌دهند و آقای رئیسی هم این اطلاعات دروغ را باید با کارشناسان مختلف چک کنند و بعدا این اطلاعات را منتشر کنند. متاسفانه این اطلاعات دروغ چیزی جز بدنامی برای دولت ایشان باقی نخواهد گذاشت.
  • بعد از دولت ایشان، یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آن آواربرداری بعد از آقای رئیسی، کار حضرت فیل خواهد بود.
  • فرقی نمی‌کند شما مستقیم از بانک مرکزی استقراض کنید یا اینکه از بانک های دیگر اسقراض کنید. وقتی که از بانک ها استقراض می‌کنید، بانک ها از کجا می آورند؟ مگر چاه پول دارند؟ آنها هم می‌روند بانک مرکزی. بانک مرکزی پول بدون پشتوانه چاپ و منتشر می‌کند، بنابراین در نتیجه‌ی تورم، هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و با این افزایش نقدینگی که در جامعه به وجود می‌آید، تفاوتی نمی‌کند شما از بانک ها بگیرید یا از بانک مرکزی بنابراین فقط اسم آن را عوض کردند که از زشتی آن بکاهند در حالیکه هیچ یک از اثرات منفی آن کاری که دولت درقرض گرفتن از بانک ها می‌کند را کم نمی‌کند.
  • دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است.
  • آقای رئیسی قرار بود ۴ میلیون مسکن بسازد، سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد کند، تورم را تک رقمی کند و در واقع هیچکدام از این وعده های کلان رئیس جمهور به نتیجه نرسیده چون ده ها وعده کوچک و بزرگ دیگر هم داده اند.
  • پیش بینی من این است که آقای رئیسی ان‌شاالله رئیس دولت چهاردهم هم خواهد بود و متاسفانه وضعیت فعلی همچنان ادامه خواهد داشت و به قول شاعر این قافله تا به حشر لنگ است.

نظر شما