شناسهٔ خبر: 66664266 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تغییرات بدنی که هرگز نباید به آن‌ها بی اعتنا باشید

در ادامه از نشانه‌های بدنی خواهیم گفت که هرگز نباید به آن‌ها بی اعتنا باشید.

صاحب‌خبر -

هوس خوردن یخ یا میل مداوم به خوراکی‌های شور می‌تواند نشان دهنده‌ی مشکلی پنهان یا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. به همین خاطر است که باید به عادت‌های جدیدتان بی توجه نباشید، بخصوص اگر یکباره و بدون هیچ دلیل مشخصی به وجود آمده باشند.

به گزارش روزیاتو، در ادامه از نشانه‌های بدنی خواهیم گفت که هرگز نباید به آن‌ها بی اعتنا باشید.

۱- احساس راه رفتن چیزی رو پا‌ها

اگر احساس می‌کنید چیزی روی پاهایتان راه می‌رود یا می‌خزد، یا میل به حرکت دادن پاهایتان دارید، ممکن است نشانه‌ی سندرم پای بی قرار باشد. این مشکل اغلب شب‌ها زمانی که سعی بر خوابیدن دارید، باعث ناراحتی می‌شود.

۲- تغییر دستخط، از دست دادن بویایی و دیدن رویا‌های شفاف

اغلب افراد نام بیماری پارکینسون را شنیده اند، اما از علائم آن ناآگاه اند. پزشکان می‌گویند لرزش، کُندی حرکات، مختل شدن خواب به دلیل دیدن کابوس و تغییر در گفتار و نوشتار، همگی می‌توانند نشانه‌های این بیماری باشند.

۳- ضخیم شدن پوست

مشکلات پوستی را دست کم نگیرید. ضخیم و خارش دار شدن پوست می‌تواند نشانه‌ی مشکلات داخلی مختلفی باشد، مانند اختلالات هورمونی، اگزما یا آلرژی. در صورت تداوم یا تشدید این مشکل، آزمایش خون دهید.

۴- خواب زیاد

پزشکان می‌گویند علت پُرخوابی می‌تواند چیز‌هایی فراتر از خستگی صرف باشد. برخی بیماری‌های خودایمنی می‌تواند باعث میلی مستأصل کننده به خوابیدن در هر موقعیتی شوند. به علاوه، مصرف الکل پیش از خواب هم می‌تواند چنین نتیجه‌ای داشته باشد.

۵- تغییر رنگ چشم‌ها

پزشکان می‌گویند ظاهر شدن یک حلقه‌ی سفید یا خاکستری به دور قرنیه‌ی چشم‌ها در افراد زیر ۴۶ سال می‌تواند نشانه‌ی کلسترول بالا باشد. این حلقه به خودی خود ضرری ندارد و تنها ظاهر چشم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۶- خشم و پرخاشگری

از کوره در رفتن شاید همیشه ریشه در شخصیت فرد نداشته باشد. برخی محققان می‌گویند خشم می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد. به گفته‌ی آن ها، افسردگی خودش را تنها با کاهش انرژی یا غم نشان نمی‌دهد، بلکه می‌تواند به شکل پرخاشگری بروز کند.

۷- تغییر در سینه‌ها

در صورت مشاهده‌ی هر گونه تغییری در سینه‌ها مانند برآمدگی، افزایش سفتی، فرورفتگی، قرمزی، پوسته پوسته شدن یا خارش، حتماً به پزشک مراجعه کنید. شناسایی به موقع این نشانه‌ها می‌تواند شانس درمان را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

۸- هوس خوراکی‌های شور

لذت بردن از خوراکی‌های شور ایرادی ندارد، اما اگر متوجه شده اید که نمی‌توانید این هوس را کنترل کنید و به تنها چیزی تبدیل شده که میل به خوردنش دارید، وقتش رسیده دلیل آن را پیدا کنید. به گفته‌ی کارشناسان، این هوس می‌تواند نشانه‌ی کمبود آهن، کم خونی، کمبود آب بدن یا سندرم پیش از قاعدگی باشد.

۹- تشنگی مداوم

حساس تشنگی مداوم طبیعی نیست. گاهی ممکن است به تغذیه مربوط باشد، بنابراین ببینید که آیا خوراکی‌های تند یا شور زیاد مصرف می‌کنید یا خیر. تشنگی مداوم می‌تواند نشانه‌ی دیابت یا بارداری هم باشد.

۱۰- فراموشکاری، خستگی و کاهش میل جنسی

گاهی این مشکل با افسردگی اشتباه گرفته می‌شود، چون اینطور به نظر می‌رسد که شما به قدر خسته و مستأصل هستید که حتی نمی‌توانید چیز‌ها را به خاطر بسپارید. پزشکان توصیه می‌کنند به این علائم بی اعتنا نباشید، چون می‌توانند نشانه‌ی مشکلی در رابطه با سطح هورمون تیروئید باشند. ممکن است دچار اضافه وزن و احساس سرما هم شوید.

نظر شما