شناسهٔ خبر: 66663582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار مشهد:

فردوسی از سرآمدان حکمت و فرهنگ در خطه خراسان است

سما سادات علوی مقدم

شهردار مشهد گفت: مشهد خورشیدی به نام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) دارد و در جوار این خورشید، ستاره‌هایی در فرهنگ، حکمت، علم و دانش پرورش یافته‌اند و حکیم ابوالقاسم فردوسی از سرآمدان این ستاره‌ها در مشهد است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قلندر شریف، عصر امروز، ۲۵ اردیبهشت ماه در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر شهری فلسفه وجودی خود را دارد. مشهدالرضا(ع) از زمان تأسیس بر کرانه خورشید ولایت و امامت شکل گرفت. در مشهد، شهروند و گردشگر معنایی ندارد و هرچه است یا مجاورین هستند و یا زائرانی که به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: مشهد خورشیدی به نام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) دارد و در جوار این خورشید، ستاره‌هایی در فرهنگ، حکمت، علم و دانش پرورش یافته‌اند و حکیم ابوالقاسم فردوسی از سرآمدان این ستاره‌ها در مشهد است.

قلندرشریف اضافه کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، رستم‌ها و اسفندیارهای واقعی بسیارند. در همین تاریخ معاصر خودمان، خیلی از همین شهدا همچون باکری‌ها، برونسی‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌ها در هیبت قهرمانان جاودانه مطرح هستند و امروز نیز امثال حاجی‌زاده‌ها، قاآنی‌ها و سلامی‌ها پرچمدار این حماسه هستند. مسئولیت ویژه ما نیز تکریم این عزیزان و بزرگداشت مقام آن‌هاست.

شهردار مشهد یادآور شد: نقطه عطف رسیدگی به مجموعه شاهنامه در تیرماه ۱۳۷۵ اتفاق افتاد؛ یعنی همان زمانی که رهبر معظم انقلاب به این منطقه آمدند و توصیه به بزرگداشت فردوسی کردند. از سال ۱۳۹۲ نیز محدوده توس به‌عنوان یک منطقه ویژه مطرح شد و از همان زمان، نهادهای مسئول توجه به این بخش به عنوان محدوده منفصل شهری را در دستورکار قرار دادند. با این حال، در دوره ششم مدیریت شهری، کمیسیون توسعه و عمران توس ویژه‌ترین خدمات را ارائه داده و توجه خود را در عمل نشان داده است.

وی گفت: در این دوره اقداماتی که ویژه این منطقه صورت گرفته نسبت به یک دهه گذشته حدود دو برابر شده است. در این دوره تا به امروز، حدود هزار میلیارد تومان در این محدوده هزینه شده و همه آن نیز از منابع مالی مدیریت شهری بوده است. این همان رسالتی است که از امر رهبر معظم انقلاب بر دوش داشتیم و حتی همین امسال نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که هزینه خواهد شد. یک قلم از آن همین آسفالتی است که در معابر اجرا شده است.

شهردار مشهد بیان کرد: کارگروه ویژه‌ای در مشهد به نام «حکیم توس» وجود دارد که برنامه‌ریزی ویژه برای بزرگداشت فردوسی در دهه حماسه و ادب در نظر گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما