شناسهٔ خبر: 66662781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور؛

انتقال زندان‌ ها به خارج از شهر، سیاست راهبردی دستگاه قضا است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در بازدید از زندان گچساران گفت: انتقال زندان‌ ها به خارج از شهر از سیاست‌ های راهبردی قوه قضائیه است.

صاحب‌خبر -

انتقال زندان‌ها به خارج از شهر سیاست راهبردی دستگاه قضا است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، غلامعلی محمدی افزود: زندان شهرستان گچساران در محدود شهری قرار دارد که امیدواریم در خصوص انتقال زندان شهرستان گچساران به خارج از شهر تدابیر لازم را به کار بگیریم و این کار باید در راستای برنامه کلی سازمان عملیاتی بشود.

وی در ادامه در مورد توسعه اشتغال زندانیان گفت: توسعه اشتغال از اولویت‌های سازمان زندان‌ها به خصوص درسال جاری است و ما مترصد صنعتی سازی اشتغال هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: در این استان هم در امتداد این سیاست‌ها فعالیت‌های شایان توجه‌ای در خصوص اشتغال زندانیان تدارک دیده شده است.

محمدی در خصوص پابند الکترونیکی زندانیان گفت: در امتداد برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به کاهش جمعیت کیفری نسبت به زندانیانی که واجد شرایط هستند در این استان با توجه به تعاملی که با مراجع قضایی در این استان خواهیم داشت دنبال این هستیم که بتوانیم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پیش بینی شده در قانون برای تحت پوشش قرار دادن زندانیان واجد شرایط درمورد پابند الکترونیک انجام دهیم.

وی افزود: افراد واجد شرایط را قانون مشخص کرده و محکومینی که دارای جرایم ۵ تا ۸ هستند می‌توانند تحت پوشش پابند الکترونیکی قرار بگیرند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در خصوص احداث ساختمان جدید شورای حل اختلاف گچساران نیز گفت: زمینی در مجاورت دادگستری شهرستان گچساران تحویل شده و باید برای شروع به کار این مجموعه اعتبار لازم تخصیص داده شود.

سرپرست دادگستری شهرستان باشت نیز کمبود کادر و فضا را از مهمترین مشکلات دستگاه قضا در گچساران برشمرد.

اسکندری افزود: دو هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان شورای حل اختلاف تهیه شده و منتظر تخصیص اعتبار است.

دادستان گچساران نیز تجهیز پزشکی قانونی را ضروری دانست و افزود: به دلیل کمبود پزشک در روز‌های تعطیل پزشکی قانونی گچساران نیز تعطیل است که این امر مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

حجت الاسلام ادیبان افزود: در صورت تجهیز پزشکی قانونی گچساران این مرکز می‌تواند به شهرستان‌های گرمسیری نیز خدمات رسانی کند و نیاز به انتقال اجساد به مرکز استان نیست.

دیهیمی خوب فرماندار گچساران نیز گفت: اختلافات مرزی با خوزستان و بوشهر مشکلاتی را برای اجرای طرح حد نگاری و سند دار کردن اراضی بوجود آورده است.

محمدی در ادامه با نشستی که با مسئولین قضایی، محلی و مدیران سد چمشیر درمورد مشکلات این سد داشت افزود: با گزارشی که مدیران سد دادند، چالش و مشکلاتی در مورد سد چمشیر وجود نداشت و اگر هم مشکلاتی بود بخش عمده آن را در گذشته برطرف کرده بودند.

نظر شما