شناسهٔ خبر: 66661271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تداوم سیاست‌های تحریمی دولت بایدن علیه روسیه

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی جدید، قانون ممنوعیت اورانیوم غنی شده روسیه را با ادعای تلاش برای ایجاد اختلال در حملات روسیه به اوکراین امضا و اجرایی شدنش را مورد حمایت قرار داد.

صاحب‌خبر -

بایدن لایحه منع واردات اورانیوم غنی شده از روسیه در حمایت از اوکراین را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی جدید، قانون ممنوعیت اورانیوم غنی شده روسیه را با ادعای تلاش برای ایجاد اختلال در حملات روسیه به اوکراین امضا و اجرایی شدنش را مورد حمایت قرار داد.

ممنوعیت واردات سوخت برای نیروگاه‌های هسته‌ای حدود ۹۰ روز دیگر آغاز می‌شود، اگرچه به وزارت انرژی آمریکا این اختیار داده شده که در صورت نگرانی در مورد عرضه سوخت، معافیت‌هایی را بر این قانون اعمال کند.

روسیه بزرگترین تامین کننده اورانیوم غنی شده در جهان است که حدود ۲۴ درصد از اورانیوم غنی شده مورد استفاده نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا از این کشور تامین می‌شود.

با اجرایی شدن قانون مورد نظر، حدود ۲.۷ میلیارد دلار بودجه‌ای که در قوانین پیشین برای تامین منابع اورانیوم نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا در نظر گرفته شده بود، آزاد می‌شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، در اظهاراتی راجع به این اقدام عنوان کرد: امروز، بایدن یک سری اقدامات تاریخی را انجام داد که به موجب آن‌ها وابستگی ما به روسیه برای تامین انرژی هسته‌ای غیرنظامی، امنیت انرژی تا حدی از بین می‌رود.
سالیوان اجرایی شدن این قانون را در راستای اهداف چندجانبه آمریکا با برخی از متحدانش مانند کانادا، فرانسه، ژاپن و بریتانیا جهت توسعه ظرفیت غنی‌سازی با سرمایه‌گذاری جمعی۴.۲ میلیارد دلاری در این کشورها عنوان کرده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن قانون امضا شده از سوی بایدن را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرد اگرچه کاخ سفید به اعمال تحریم‌های ضد روسی ادامه می‌دهد، با این حال این اقدامات آسیب قابل توجهی به مسکو وارد نمی‌کند.

نظر شما